۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۳
۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بر زیان انباشته بانک آینده افزوده شد!
براساس اعلام بانک مرکزی؛

۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بر زیان انباشته بانک آینده افزوده شد!

بانک آینده برای دوره مالی منتهی به اسفند۱۳۹۸ باید بیش از ۵هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر به زیان انباشته خود اضافه کند که به معنای افزایش زیان انباشته فعلی این بانک به بیش از ۲۲ هزار میلیارد تومان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بازار، در نامه‌ای که از سوی اداره کل نظارت بر بانک‌ها و موسسات اعتباری بانک مرکزی در خصوص مجوز برگزاری مجمع عمومی بانک آینده صادر شده، این بانک باید مبلغ ۵ میلیارد و ۹۴۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان را از درآمدهای سال ۱۳۹۸ بکاهد؛ مبلغ ۵ هزار و ۲۷۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون از درآمد تجدید ارائه شده سال ۱۳۹۷ را در قالب تعدیلات سنواتی کاهش دهد و همچنین مبلغ ۵ میلیارد و ۸۵۱ میلیون تومان دیگر را هم از سود تلفیقی خود در سال ۱۳۹۸ تعدیل کند.

بانک آینده این موضوع را با صدور اطلاعیه‌ای در سامانه کدال اعلام کرده است.

در این نامه آمده است: حسب بررسی‌های صورت گرفته در مورد صورت‌های مالی ارسالی و پیش نویس گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی آن بانک بر روی صورت‌های مالی مذکور، مقتضی است دستور فرمایند ضمن انجام اقدامات زیر، صورت‌های مالی اصلاح شده سال ۱۳۹۸ و سایر مستندات مربوطه از جمله پیش نویس نهایی گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی و گزارش موارد ۲۶ گانه انطباق یا عدم انطباق عملکرد بانک آینده با مقررات نظارتی را به قید فوریت و به منظور انجام بررسی‌هایی نهایی در خصوص صدور مجوز برگزاری مجمع عمومی آن بانک برای تصویب صورت‌های مالی مزبور را به این اداره ارسال کنند.

براساس صورت‌های مالی منتشر شده بانک آینده، این بانک در سال ۹۷ زیانی بیش از یک هزار میلیارد تومان داشته است که این رقم زیان در سال ۹۸ به بیش از ۸ هزار میلیارد افزایش یافته است. ولی با توجه به نامه اخیر بانک مرکزی، این زیان از ۸ هزار میلیارد تومان به بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.

براین اساس زیان انباشته بانک آینده در دوره مالی منتهی به پایان اسفند ۱۳۹۹،   که پیش از این ۱۷ هزار میلیارد اعلام شده بود، به بیش از ۲۲ هزار میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.

محمد فطانت مدیرعامل بانک آینده در این راستا در نامه‌ای به مدیر نظارت بر ناشران بازار پایه شرکت فرابورس تاکید کرده که از زمان وصول این نامه، جلسات متعددی را با مسئولان بانک مرکزی در راستای اصلاحات مورد نظر نهاد ناظر پولی برگزار کرده و کماکان پیگیر نتیجه مذاکرات یاد شده است.

این در حالی است که نماد بانک آینده به دلیل عدم رفع ابهام از سوی فرابورس ایران بار دیگر و تا تاریخ ۲۸ مهرماه تعلیق شده است و به نظر می‌رسد شرایط حاکم بر این بانک از نظر رعایت انضباط مالی، پرداخت سود بیش از نرخ مصوب، زیان انباشته و سرمایه‌گذاری انجام شده بالا در ایران مال، اصلا مناسب نیست و ضرورت دارد نهاد ناظر پولی هرچه سریعتر فکری برای آن انجام دهد.

به طور حتم این موضوع تمامی صورت‌های مالی قبلی منتشر شده از سوی بانک آینده را تغییر خواهد داد و در میزان سود و زیان سهامداران نیز تغییرات محسوسی ایجاد خواهد کرد.

۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بر زیان انباشته بانک آینده افزوده شد!

کد خبر: ۱۱۱٬۸۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha