۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۹
دولت مسئول ایجاد هماهنگی برای توزیع نهاده‌هاست
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

دولت مسئول ایجاد هماهنگی برای توزیع نهاده‌هاست

زارعی، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن نهاده قابل انتقال است اما هماهنگی بین دستگاهی نیز نیست و لذا دولت باید هماهنگی‌های لازم را انجام دهد.

به گزارش بازار، منصورعلی زارعی، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به تامین و توزیع نهاده ها گفت: در تامین نهاده ها با توجه به حجم واردات آن، زمینه هایی بسیاری برای تامین آن لازم است و همچنین در توزیع با دو موضوع مقدار انبار شده در بنادر و توزیع نامناسب مواجهیم.

وی با اشاره به تلاش برای تامین نهاده ها اضافه کرد: شرکت پشتیبانی دام وزارت جهاد کشاورزی بیشترین مسئولیت را بر عهده دارد.

زارعی با بیان اینکه حدود ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تن نهاده در بنادر موجود است خاطرنشان کرد: حدود ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تن از این مقدار قابل انتقال است و همچنین در حوزه شبکه حمل نقلی مشکلاتی وجود دارد و هماهنگی بین دستگاهی نیز نیست و لذا دولت موظف است هماهنگی های لازم را انجام دهد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس همچنین در مورد توزیع نهاده ها خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود ۴۰ درصد نهاده ها را دولت تامین می کند؛ مهمترین موضوع رساندن نهاده ها به دست دامداران است که نظارت دولت را می طلبد.

وی با اشاره به نگرانی تولیدکنندگان و مصرف کنندگان خاطرنشان کرد: باید تمام روزنه هایی که وارد بازار آزاد می شود و سود آن نصیب دلالان می شود شناسایی شوند و این تنها وظیفه دولت است؛ باید تشکل های دولتی را قوی کرد.

کد خبر: ۱۱۱٬۸۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha