۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۸
نرخ نفت در بودجه غیرواقعی است/ دولت متمم دهد
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس:

نرخ نفت در بودجه غیرواقعی است/ دولت متمم دهد

تبریز- نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال حدود ۱۳ میلیارد دلار درآمد نفتی یعنی کمترین میزان آن در طول ۴۰ سال گذشته در کشور محقق شود.

به گزارش خبرگزاری بازار و به نقل از دفتر ارتباطات این نماینده مجلس، احمد علیرضابیگی امروز اظهار کرد: بر خلاف پیش‌بینی‌های بودجه‌نویس‌ها که قیمت نفت را بر مبنای بشکه‌ای ۵۰ دلار بسته بودند، این عدد به زیر ۲۰ دلار رسیده و کشور شدیدا به ارز نیاز دارد و اوج‌گیری و جهش تولید می‌تواند در این جهت گره‌گشا باشد.

وی افزود: در شرایط فعلی موضوع استقراض و فروش اوراق قرضه محل تأمل است؛ منابع درآمدی که در بودجه تعیین شده بود غیرواقعی هستند و کسری آنها منجر به تحمیل تورم خواهد شد؛ با این اوصاف بودجه ۹۹ حتما باید مورد بازنگری قرار گیرد و دولت متمم بودجه را ارائه دهد.

بیگی با بیان اینکه دولت فعلی قابلیت جراحی بزرگ اقتصادی را ندارد، تشریح کرد: قطعا با کسری بودجه مواجه خواهیم شد و این کسری را به ناچار باید از طریق استقراض بانک مرکزی تأمین کنیم که نتیجه آن تورم بالای ۵۰ درصدی و تحمیل گرانی به مردم خواهد شد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس در عین حال خاطرنشان کرد: چاره‌ای نداریم جز اینکه به سمت خروج دولت از اقتصاد و مردمی کردن آن برویم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود ابراز داشت: کشورهای پیرامون ما بازارهای بزرگی هستند ولی متاسفانه حتی نتوانسته‌ایم ارتباطات سیاسی خود را با این کشورها تسهیل کنیم؛ ما باید در این بازارها منفعت نشان دهیم و این بازارها بیشتر از گذشته به سراغ ما بیایند.

استاندار سابق آذربایجان‌شرقی متذکر شد: فکر دولت فقط با اروپا مشغول است و می‌خواهد آنها دست ما را بگیرند در صورتی که در دوران تحریم‌های شدید با کمک بازارهای منطقه‌ای و پیرامونی توانستیم با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم کنیم.

منتخب مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس یازدهم با اشاره به افزایش قیمت دلار به ۱۶ هزار تومان گفت: در حالی که امروز هیچ تقاضایی برای دلار نیست و داد و ستد و سفری صورت نمی‌گیرد قیمت این است، اگر شرایط به حالت عادی برگردد لابد قیمت دلار سر به فلک خواهد کشید.

بیگی یادآور شد: انتظار می‌رود دولت برای تصرف بازارهای منطقه‌ای و کشورهای اسلامی اقدامات موثرتری انجام دهد.

کد خبر: ۱۱٬۱۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha