۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۳
قیمت جهانی نفت افزایش یافت |برنت ۸۳ دلار و ۴۶ سنت شد

قیمت جهانی نفت افزایش یافت |برنت ۸۳ دلار و ۴۶ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۳ سنت معادل ۰.۱۶ درصد افزایش به ۸۳ دلار و ۴۶ سنت رسید.

به گزارش بازار، قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در روز سه‌شنبه به دنبال حمله رژیم صهیونیستی به رفح افزایش یافت. این در حالیست که مذاکرات آتش بس با حماس بدون رسیدن به هیچ قطعنامه‌ای ادامه دارد.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۳ سنت معادل ۰.۱۶ درصد افزایش به ۸۳ دلار و ۴۶ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۱۶ سنت معادل ۰.۲۰ درصد افزایش ۷۸ دلار و ۶۴ سنت معامله می‌شود.

هر دوی این شاخص‌های نفتی بیشترین کاهش قیمت هفتگی طی سه ماه گذشته را در هفته گذشته تجربه کردند. تمرکز سرمایه‌گذاران بیشتر بر اطلاعات ضعیف اشتغال آمریکا و احتمال به تعویق افتادن زمان کاهش نرخ بهره فدرال رزرو این کشور بود.

حماس در روز دوشنبه با پیشنهاد آتش بس در غزه که توسط میانجی‌ها ارائه شده بود موافقت کرد. اما رژیم صهیونیستی با اعلام اینکه مفاد این قرارداد طبق نیازهای آن نیست، حمله به رفح را آغاز کرد. مذاکرات برای رسیدن به یک قرارداد ادامه دارد.

رژیم صهیونیستی از زمین و هوا به رفح در جنوب غزه حمله کرده و به ساکنین این منطقه اعلام کرده بخش‌هایی از این شهرها را ترک کنند. رفح پناهگاه بیش از یک میلیون آواره فلسطینی است.
جنگ هفت ماهه بین رژیم صهیونیستی و حماس از قیمت نفت حمایت کرده، چون سرمایه‌گذاران نگرانند تشدید درگیری‌ها عرضه نفت خام خاورمیانه را مختل کند.

افزایش قیمت رسمی فروش نفت عربستان به آسیا شمال غرب اروپا و منطقه مدیترانه در ماه ژوئن هم از قیمت‌ها حمایت کرده و نشان دهنده تقاضای بالا در این مناطق در فصل تابستان است.

عربستان به عنوان بزرگترین صادر کننده نفت دنیا قیمت فروش نفت سبک عرب به آسیا را تا ۲ دلار و ۹۰ سنت در هر بشکه بالاتر از میانگین عمان/دبی در ماه ژوئن افزایش داده است که بالاترین رقم از ماه ژانویه را نشان می‌دهد.

کد خبر: ۲۸۵٬۹۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha