۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
 اکوسیستم نوآوری مازندران طبق مدل جنگل بارانی تهیه شد
مجری طرح زیست بوم فناوری در مازندران:

اکوسیستم نوآوری مازندران طبق مدل جنگل بارانی تهیه شد

ساری- کریمیان اقبال، مجری طرح زیست بوم فناوری و نوآوری مازندران گفت: اکوسیستم و نقشه راه فناوری مازندران براساس مدل جنگل بارانی تهیه و تدوین شده است.

مصطفی کریمیان اقبال در گفتگو با بازار با اشاره به تهیه نقشه راه فناوری و نوآوری در استان مازندران اظهار داشت: آمایش روی سندهای ملی و استانی نقش خواهد گذشت و در این طرح از روش زیست بوم جنگل بارانی بهره گرفته شده است.

وی با عنوان اینکه در این طرح اسناد توسعه اقتصاد دانش بنیان و غیره مورد توجه قرار گرفته است، همچنین در این آمایش، اسناد استان مازندران پایش و بررسی شده است.

وی ادامه داد: برای شکل گیری اکوسیستم فناوری همه بخش های دولتی و خصوصی دخیل در طرح و ذینفعان شناسایی و بررسی شد.

کریمیان یادآور شد: براساس مطالعات و شناخت، برنامه راهبردی زیست بوم فناوری و نوآوری استان مازندران تهیه و تدوین شده است زیرا برای شکل گیری زیست بوم فناوری، ظرفیت های مناطق و اولویت ها مشخص شدند.

مجری طرح زیست بوم فناوری و نوآوری تصریح کرد: مدل توسعه زیست بوم فناوری و نوآوری در استان مازندران طراحی شده است و برنامه اجرایی آن نیز تدوین شده است.

وی گفت: اگر بخواهیم اکوسیستمی را ایجاد کنیم باید به دستورالعمل آن نیز توجه کنیم و اکوسیستم نوآوری را با اکوسیستم جنگل بارانی مطابقت داده است و اجزای سخت افزاری و نرم افزاری باید تعامل داشته باشند.

وی یادآور شد: برای اکوسیستم نوآوری نیاز به دارایی های سخت افزاری شامل نیروی انسانی، پارک های فناوری، سیاست گذاران و زیرساخت ها و اعمال سیاست های مورد نیاز است و علاوه براین بین کنشگران و اجزا باید ارتباطاتی از نوع تعاملی وجود داشته باشد.

کریمیان با اشاره به وجود موانع فراروی کسب وکارهای دانش بنیان خواستار تعامل و همکاری بخش های مختلف برای حل این موانع شد و گفت: مازندرارن دومین استانی بوده که سند نوآوری و فناوری را در حال تهیه و تدوین است.

کد خبر: ۱۱۱٬۸۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha