۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۰
۴۰۰ میلیارد تسهیلات برای صادرکنندگان محصولات کشاورزی خراسان جنوبی ابلاغ شد
مدیرکل امور سرمایه گذاری استانداری خراسان جنوبی:

۴۰۰ میلیارد تسهیلات برای صادرکنندگان محصولات کشاورزی خراسان جنوبی ابلاغ شد

بیرجند- اکبری راد، مدیرکل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی از ابلاغ ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات جدید برای صادر کنندگان محصولات کشاورزی استان خبر داد.

علی اکبر اکبری راد در گفتگو با خبرنگار اظهار کرد: ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات با هدف حمایت از توسعه صادرات غیرنفتی برای فعالیت‌های صادراتی محصولات کشاورزی استان به متقاضیان واجد شرایط پرداخت می‌شود.

وی اظهار داشت: این تسهیلات از محل منابع بانک توسعه تعاون و صندوق توسعه ملی و برای محصولات کشاورزی صادرات محور توسط بانک توسعه تعاون استان پرداخت می‌شود.

اکبری راد نرخ سود بانکی این تسهیلات را ۱۱ درصد با باز پرداخت یک‌ساله اعلام کرد و گفت: این نوع تسهیلات به صورت سرمایه در گردش بوده و متقاضیان بایستی برای دریافت تسهیلات به سامانه سپیدار سازمان توسعه تجارت مراجعه و ثبت نام کنند.

وی تاکید کرد: متقاضیان اعم از حقیقی و حقوقی نبایستی از محل منابع صندوق توسعه ملی در سیستم بانکی بدهی یا مانده تسهیلات داشته باشند.

صادرات محصولات کشاورزی خراسان جنوبی از دیگر استان ها
مدیرکل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی با اشاره به نقش مؤثر تسهیلات بانکی بر افزایش صادرات محصولات کشاورزی استان گفت: در تلاش هستیم تا این تسهیلات افزایش یابد تا در صادرات محصولات کشاورزی استان سهم خوبی داشته باشیم.

اکبری راد با اشاره به وجود محصولات کشاورزی استراتژیک زعفران، زرشک، عناب، پسته و حتی گیاهان دارویی که قابلیت زیادی برای صادرات دارند، گفت: متأسفانه سهم استان ما از این حیث بسیار ناچیز و متأسفانه این محصولات دارای قابلیت ۱۰۰ درصد صادراتی استان از سایر استان‌ها صادر می‌شود.

وی ادامه داد: این تسهیلات کمک فراوان به صادر کنندگان خراسان جنوبی خواهد کرد تا محصولات کشاورزی تولیدی استان از همین استان صادر شود.

وی به پیگیری و برند سازی محصولات کشاورزی استان توسط ستاد توسعه خاوران اشاره کرد و گفت: توجه به بسته بندی و اهمیت آن در امر صادرات ضرورت دارد.

اکبری راد بیان داشت: بایستی برای صادرات محصولات کشاورزی استان تلاش کنیم تا ضمن رونق اقتصادی استان، تولید کنندگان بتوانند با تولید محصولات مرغوب به ارزش افزوده بالاتری برای محصول شأن ترغیب و تشویق شوند.

به گفته وی استان خراسان جنوبی بالغ بر ۸۲ هزار بهره بردار بخش کشاورزی دارد. 

کد خبر: ۱۱۱٬۷۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha