۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۸
صرفه جویی ۵ هزار کیلووات ساعتی صنایع و کشاورزان در تابستان
مدیرکل دفتر مدیریت مصرف توانیر عنوان کرد

صرفه جویی ۵ هزار کیلووات ساعتی صنایع و کشاورزان در تابستان

یاقوتی، مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و خدمات مشترکین شرکت توانیر گفت: بخش صنایع و کشاورزی در اوج مصرف تابستان امسال، بیش از ۵ هزار کیلووات ساعت در مصرف برق صرفه جویی کردند.

به گزارش بازار، عبدالامیر یاقوتی، مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و خدمات مشترکین شرکت توانیر با اشاره به اینکه این رقم معادل مصرف دو استان شمالی کشور با یک و نیم میلیون مشترک برق است گفت: این صرفه جویی بر اساس تفاهم نامه‌های امضاء شده بین مشترکین بزرگ برق از جمله صنایع، بخش کشاورزی، ادارات و مراکز تجاری انجام شده است.

وی گفت: در زمان اوج مصرف تابستان نیز مشترکین بزرگ اقدام به جابجایی ۸۵۰۰ مگاوات بار مصرفی خود شدند به این معنی که مصرف برق خود را در زمان اوج مصرف متوقف و در زمان غیر اوج اقدام به تولید و استفاده از برق کردند.

مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و خدمات مشترکین شرکت توانیر ادامه داد: در بخش ادارات نیز صرفه جویی مناسبی انجام شد که این کار با خاموش کردن سیستم‌های سرمایشی رخ داده است.

یاقوتی با بیان اینکه ارائه تشویقی‌ها به دو صورت انجام خواهد شد افزود: براساس بررسی‌های اولیه یک روش با محاسبه مبلغ تشویقی بین هزار تا ۱۴۰۰ میلیارد تومان بر روی قبوض برق صنایعی است که همکاری کرده اند و شیوه بعدی نیز عرضه رایگان برق به صنایع و همه مشترکان بزرگ است که در مصرف برق صرفه جویی کرده اند.

کد خبر: ۱۱۱٬۷۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha