۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۲
لزوم تجدید نظر در تخصیص بودجه های عمرانی/طولانی شدن عمر پروژه ها نگران کننده است
نماینده بیجار:

لزوم تجدید نظر در تخصیص بودجه های عمرانی/طولانی شدن عمر پروژه ها نگران کننده است

سنندج – عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خواستار تجدید نظر در تخصیص بودجه های عمرانی شد و گفت: تسریع در تخصیص اعتبارات عمرانی یکی از نیازهای لازم و ضروری است.

علیرضا زندیان در گفتگو با خبرنگار بازار ضمن اشاره به وضعیت فعالیت های عمرانی در بعضی از استانهای کشور به دلیل شرایط آب و هوایی، اظهار کرد: متاسفانه مدت زمان برای اجرای پروژه های عمرانی در بعضی از استانهای کشور به دلیل شرایط سردسیری بسیار کوتاه و حداقلی است.

وی با بیان اینکه در بعضی از استانهای غرب و شمال غرب کشور بخش زیادی از سال به دلیل سرمای هوا از دست می رود، گفت: این نوع توزیع اعتبارات و تخصیص آنها باعث می شود تا عمر پروژه های عمرانی در استانهای همچون کردستان افزایش یابد و این روند باعث اتلاف هزینه و در نتیجه نیمه تمام ماندن پروژه ها می شود.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر لزوم تجدید نظر سازمان برنامه و بودجه در خصوص تخصیص اعتبارات عمرانی به ویژه برای استانهای خاص، یادآور شد: طی سال‌های گذشته با توجه به تاکیدات مکرر اما دستگاه‌های اجرایی بودجه پروژه‌های عمرانی را در زمان مناسب تخصیص ندادند و عملا بسیاری از پروژه ها با شروع فصل سرما متوقف و دچار استهلاک می‌شوند.

وی عنوان: فصل سرما و نزولات جوی در استان‌های غرب کشور، شمال غرب و شمالی کشور بسیار زودتر از مناطق دیگر آغاز می‌شود و معمولا تخصیص بودجه‌ها نیز به نیمه دوم سال موکول می‌شود و این مهم مشکلات متعددی را در این استانها به دنبال داشته است.

زندیان با اشاره به روند طولانی تکمیل و بهره برداری در پروژه های عمرانی در مناطق سردسیر کشور و اتلاف هزینه های مختلف، اظهار کرد: با توجه به شرایط و وضعیت به وجود آمده عمرانی تعطیل شده و با فاصله زمانی طولانی تکمیل می‌شوند و دیگر این پروژه‌ها از کیفیت لازم برخوردار نیستند.

وی ضمن تاکید بر لزوم برنامه ریزی بهتر سازمان های مسئول در این راستا از جمله سازمان برنامه و بودجه، گفت: قطعا بازنگری در زمان تخصیص بودجه پروژه های عمرانی در مناطق سردسیر باید انجام شود و حداقل همان بودجه اندک در ماه‌های اول سال تخصیص پیدا کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: انتظار ما از رئیس سازمان برنامه و بودجه و متولیان مربوطه این است که با تخصیص به موقع بودجه پروژه‌های عمرانی به ویژه در مناطق سردسیر تلاش کنند تا پروژه‌ای مطابق با استانداردهای لازم و با کیفیت در اختیار مردم قرار دهند.

کد خبر: ۱۱۱٬۶۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha