۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۳
برخی انجمن‌ها اجازه شکل گیری بازار رقابتی را نمی‌دهند
رئیس اتاق تعاون:

برخی انجمن‌ها اجازه شکل گیری بازار رقابتی را نمی‌دهند

عبداللهی، رئیس اتاق تعاون ایران گفت: برخی از انجمن ها که توسط اعضای بعضی از صنوف شکل گرفتند برای اینکه منافعشان به خطر نیفتد اجازه شکل گیری بازار رقابتی را نمی‌دهند.

به گزارش بازار، بهمن عبداللهی، رئیس اتاق تعاون در نشست مشترک اعضای اتاق تعاون با وزیر جهاد کشاورزی گفت: برخی از اعضای صنوف مختلف، انجمن‌هایی تشکیل دادند و متاسفانه صدور مجوز برای ورود به این صنف منوط به مجوز همین انجمن‌ها شده است.
 
وی ادامه داد: به دلیل تعارض منافع، این انجمن‌ها اجازه شکل گیری بازار رقابتی و ورود تشکل‌ها و تعاونی‌ها به حیطه خود را نمی‌دهند.
 
رئیس اتاق تعاون گفت: تعاونی‌ها یکی از ارکان اصلی اقتصاد محسوب می‌شوند و مردمی کردن اقتصاد بر اساس اصل ۴۴ وظیفه سنگینی بر دوش تعاونی‌ها نهاده است.
 
عبداللهی افزود: در حال حاضر ۹۵ هزار تعاونی در کشور فعال است که ۲۵ درصد این تعاونی‌ها در حوزه کشاورزی فعالیت می‌کنند. وی ادامه داد: در حوزه آبزی پروری و شیلات، ۸۰ درصد تولیدات کشور توسط تعاونی‌ها انجام می‌شود.

رئیس اتاق تعاون گفت: ظرفیت‌های تعاونی‌ها بسیار زیاد است به شکلی که بعنوان مثال در حوزه توزیع ۴۵۰ فروشگاه تعاونی وجود دارد که می‌توانند در بازار رسانی محصولات کشاورزی فعال باشند که تاکنون کمتر از این ظرفیت استفاده شده است.
 
وی افزود: قبلا از سال ۸۸ تا ۹۱ به حوزه فروشگاه‌های تعاونی توجه شد و توانستیم کالای اساسی را با کمک شبکه توزیع تعاونی‌ها و با کمترین حاشیه به بازار برسانیم که این ظرفیت را حاضریم به طور کامل در اختیار وزارت جهاد کشاورزی بگذاریم. عبداللهی گفت: اتاق تعاون، خود را بعنوان یک همکار در کنار وزارت جهاد کشاورزی می‌بیند و آمادگی هر گونه کمک رسانی به این وزارتخانه را دارد.  

کد خبر: ۱۱۱٬۶۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha