۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۰
۲۳ هزار تن به ظرفیت فرآوری محصولات کشاورزی قزوین افزوده شد
رئیس جهاد کشاورزی قزوین:

۲۳ هزار تن به ظرفیت فرآوری محصولات کشاورزی قزوین افزوده شد

قزوین- رئیس جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: با بهره برداری از ۶ واحد تولیدی در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی ۲۳ هزار و ۷۵۰ تن به ظرفیت فرآوری محصولات کشاورزی استان افزوده شد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان قزوین، فاطمه خمسه در این باره اظهار کرد: این واحدهای تولیدی در مجموع توان جذب ۴۲ هزار و ۸۱۰ تن مواد خام کشاورزی در سال را دارند.

وی با بیان اینکه برای راه‌اندازی این واحدهای تولیدی بیش از ۵۷۱ میلیارد ریال هزینه شده است، تصریح کرد: با بهره‌برداری از این واحدها، ۱۳۹ نفر اشتغال مستقیم در سطح استان ایجاد شد.

خمسه در ادامه به صدور ۱۳ پروانه تاسیس در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی در همین مدت اشاره کرد و اظهار داشت: این مجوزها در زمینه تولید انواع دانه‌های روغنی گیاهی، بسته‌بندی خشکبار، خوراک آماده دام و طیور و انبار ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات کشاورزی صادر شده است و قادر خواهند بود یک میلیون و ۱۰۶ هزار و ۲۴ تن انواع محصولات خام کشاورزی را جذب کنند.

وی با بیان اینکه این واحدها در مجموع ظرفیت تولید، فرآوری و بسته‌بندی ۵۷۶ هزار و ۳۰ تن انواع محصولات کشاورزی را خواهند داشت، گفت: با راه‌اندازی و بهره‌برداری از این واحدهای تولیدی، جهش قابل توجهی در زمینه صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی استان قزوین اتفاق خواهد افتاد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به اینکه برای تاسیس این واحدهای تولیدی ۳۳ هزار و ۳۹۱ میلیارد ریال سرمایه ثابت جذب استان خواهد شد، تصریح کرد: با بهره برداری از این واحدها زمینه اشتغال ‌مستقیم برای ۲ هزار و ۳۰۹ نفر در استان قزوین فراهم می‌شود.

کد خبر: ۱۱۱٬۵۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha