۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۷
بومی‌سازی بیش از ۹۰ درصد تجهیزات داخلی مترو
مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران مطرح کرد

بومی‌سازی بیش از ۹۰ درصد تجهیزات داخلی مترو

مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران گفت: بیش از ۹۰ درصد تجهیزات مترو (که سهم ۶۰ درصدی از هزینه‌های مترو را در برمی‌گیرد) به همت سازندگان داخلی ساخته می‌شود.

به گزارش بازار، علی امام، مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران در حاشیه مراسم افتتاح ایستگاه شهید رضایی واقع در خط ۶ و ورودی دوم ایستگاه برج میلاد واقع در خط ۷ مترو تهران با اشاره اینکه ایستگاه شهید رضایی در پایین میدان خراسان قرار دارد، توضیح داد: میدان خراسان نیز دارای یک ایستگاه مترو است که البته هنوز به بهره برداری نرسیده است.

وی اضافه کرد: خط ۶ دارای یک بخش توسعه جنوبی است، این خط به طول ۳۲ کیلومتر و ۲۷ ایستگاه، از دولت آباد تا کوهسار واقع در منطقه ۵ ادامه دارد.

وی گفت: ایستگاه شهید رضایی سیزدهمین ایستگاهی است که در خط ۶ به بهره برداری می‌رسد و امید است که حداکثر تا دو سال آینده کل خط ۶ مترو تکمیل شود.

علی امام تصریح کرد: خط ۶ به عنوان یک خط قطری تهران محسوب می‌شود که از جنوب شرقی در منطقه ۲۰ تا شمال منطقه ۵ ادامه دارد و از میدان‌های مهمی نظیر میدان شهدا، ولیعصر (عج)، امام حسین (ع)، هفت تیر و … عبور می‌کند و نقاط مهمی از شهر را پوشش می‌دهد که می‌تواند برای حمل و نقل عمومی موثر باشد.

وی با بیان اینکه هر ایستگاه مترو حداقل دو ورودی خواهد داشت، افزود: امروز در ورودی جنوب شرقی ایستگاه شهید رضایی در منطقه ۱۵ قرار داریم که در آینده‌ای نزدیک ورودی شمال غربی در منطقه ۱۲ افتتاح خواهد شد.

کد خبر: ۱۱۱٬۵۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha