آیا گرانی متوجه اداره‌ دارایی و مالیات‌های سنگین است؟
نائب رئیس اتاق اصناف تهران تشریح کرد

آیا گرانی متوجه اداره‌ دارایی و مالیات‌های سنگین است؟

ابراهیمی نیا، نائب رئیس اتاق اصناف تهران با اذعان بر اینکه کالا به وفور در کشور وجود دارد، بخشی از دلایل گرانی در بازار را تشریح کرد.

به گزارش بازار، خسرو ابراهیمی نیا، نائب رئیس اتاق اصناف تهران در رابطه با الزامات کنترلی بازار اظهار کرد: خوشبختانه شاهد کمبود کالا و مواد غذایی نیستیم و علی رغم خشکسالی و تحریم های ظالمانه، تولیدات کشاورزی و صنعتی وضعیت ثبات را دارد.

وی در عین حال تاکید کرد کسی منکر گرانی ها نیست و خاطرنشان ساخت: نکته اینجاست که آیا اصناف کالا را گران کرده اند و گران فروشی صورت می گیرد و یا اینکه ماهیتِ کالا گران است.

اصناف موظف هستند کالا را در چارچوب نظام صنفی خریداری کرده و بر اساس شاخص و مصوبات دریافت شده از سوی مراجع ذی صلاح درصدی از سود بر قیمت آن بیافزایند و به فروش برسانند.

ابراهمی نیا در این میان به قیمت میوه در میادین اشاره کرد و افزود: مغازه داران می توانند پس از خرید میوه از میادین، تا ۳۰ درصد روی فاکتور خرید اضافه کرده و به مردم بفروشند.

بازرسان اتاق اصناف و اتحادیه ها در رصد های میدانی فاکتورهای خرید را بررسی کرده و ارزیابی می کنند. حال تصور کنید یک مغازه دار جنسی را از دید ما گران می فروشد اما با مشاهده فاکتور، در می یابیم قیمت از سمت تولید کننده با افزایش رو به رو بوده است.

نائب رئیس اتاق اصناف تهران در بخشی دیگر از مصاحبه با رادیو گفت‌وگو تاکید کرد که اداره مالیات به روند خوش نیتی برخی کسبه کاری ندارند و اگر شخصی مغازه ای را زیر قیمت کف اجاره بها در منطقه ای اجاره دهد، دارایی، مالیات را بر حسبِ سقفِ اجاره ها در آن منطقه محاسبه می کند.

وی افزود: ما این مسئله را با مسئولان ذی ربط در میان گذاشته ایم و در پاسخ اذعان داشته اند که این مورد بر اساس قانون است.

ممیزان مالیاتی هم تقصیری ندارند و با کسبه در لج و لجبازی نیستند ولی نمی دانم خواهران و برادرانی که در مجلس نشسته اند آیا صرفا یک بخش از قضایا را در قالب قانون می بینند و یا اینکه جنبه های مختلف را در نظر دارند؟

ابراهمی نیا خاطرنشان کرد: برای حل این معضلات باید اراده وجود داشته و همچنین مجلس نیز گوش شنوایی داشته باشد.

ما از دولت آقای رئیسی انتظارات بسیاری داریم چراکه منتخب مردم است و حتی بنده که سن و سالی دارم، دعا می کنم این دولت موفق باشد تا گرفتاری مردم را حل کند.

کد خبر: ۱۱۱٬۵۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha