۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰
شیوه های نوین کشاورزی عمودی| کاهش مصرف آب و انرژی و افزایش تولید
بازار گزارش می دهد؛

شیوه های نوین کشاورزی عمودی| کاهش مصرف آب و انرژی و افزایش تولید

اتوماسیون مزرعه که اغلب با کشاورزی هوشمند مرتبط بوده، فناوری است که مزارع را کارآمدتر می کند و چرخه تولید محصولات زراعی یا دامی را خودکار می کند.

بازار؛ گروه بین الملل: امروزه نوآوری در کشاورزی مدرن بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد. به طور کلی این صنعت با چالش های بزرگی از جمله افزایش هزینه های عرضه، کمبود نیروی کار و تغییر در ترجیحات مصرف کنندگان برای شفافیت و پایداری مواجه است.

به رسمیت شناخته شدن شرکت های کشاورزی به علت نیاز به راه حل برای این چالش ها اهمیت دارد. در ۱۰ سال گذشته، فناوری کشاورزی رشد چشمگیری در سرمایه گذاری داشته است، به طوری که ۶.۷ میلیارد دلار در ۵ سال گذشته و ۱.۹ میلیارد دلار تنها در سال گذشته در این زمینه سرمایه گذاری شده است. عمده نوآوری های فناوری بر حوزه هایی مانند کشاورزی عمودی داخلی، اتوماسیون و رباتیک ، فناوری دامداری و ... متمرکز شده است.

کشاورزی عمودی داخل ساختمان
کشاورزی عمودی داخل ساختمان می تواند با کاهش مسافت طی شده در زنجیره تأمین ، عملکرد محصول را افزایش داده ، بر چالش محدود بودن زمین غلبه کند و حتی تأثیر کشاورزی را بر محیط زیست کاهش دهد. کشاورزی عمودی داخل ساختمان را می توان به عنوان شیوه پرورش محصولات روی هم قرار داده و در محیط بسته و کنترل شده تعریف کرد.

این روش با استفاده از قفسه های در حال رشد که به صورت عمودی نصب شده اند، نسبت به روشهای سنتی کشاورزی میزان فضای مورد نیاز برای رشد گیاهان را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. این نوع رشد غالباً با کشاورزی شهری همراه است زیرا به دلیل توانایی آن در فضای محدود رشد می کند.

مزارع عمودی از این نظر منحصر به فرد هستند که برای برخی گیاهان نیاز به خاک برای رشد گیاهان نیست. بیشتر آنها یا هیدروپونیک هستند، جایی که سبزیجات در یک کاسه آب پر از مواد مغذی کاشته می شوند، یا هوازی هستند، جایی که ریشه های گیاه به طور سیستماتیک با آب و مواد مغذی اسپری می شوند. به جای نور طبیعی خورشید، از چراغ های رشد مصنوعی استفاده می شود.

از رشد پایدار شهری گرفته تا حداکثر عملکرد محصول با کاهش هزینه نیروی کار، مزایای کشاورزی عمودی داخل ساختمان آشکار است. کشاورزی عمودی می تواند متغیرهایی مانند نور، رطوبت و آب را برای اندازه گیری دقیق در طول سال کنترل کند، و با افزایش قابل اطمینان تولید غذا را افزایش دهد.

کاهش مصرف آب و انرژی باعث صرفه جویی در مصرف انرژی می شود - مزارع عمودی تا ۷۰ درصد کمتر از مزارع سنتی آب مصرف می کنند. نیروی کار همچنین با استفاده از روبات ها برای رسیدگی به برداشت، کاشت و تدارکات بسیار کاهش می یابد و چالش هایی را که مزارع با کمبود نیروی کار فعلی در صنعت کشاورزی روبرو هستند حل می کند.

اتوماسیون مزرعه
اتوماسیون مزرعه که اغلب با کشاورزی هوشمند مرتبط است، فناوری است که مزارع را کارآمدتر می کند و چرخه تولید محصولات زراعی یا دامی را خودکار می کند. تعداد فزاینده ای از شرکت ها در زمینه نوآوری در زمینه رباتیک برای توسعه هواپیماهای بدون سرنشین، تراکتورهای خودران، ماشین های جمع آوری رباتیک، آبیاری خودکار و ربات های بذر کار می کنند. اگرچه این فناوری ها نسبتاً جدید هستند، اما تعداد زیادی از شرکت های کشاورزی سنتی شاهد اتوماسیون کشاورزی در فرایندهای خود بوده اند.

پیشرفت های جدید در فناوری های مختلف از رباتیک و هواپیماهای بدون سرنشین گرفته تا نرم افزار بینایی رایانه ای ، کشاورزی مدرن را کاملاً متحول کرده است. هدف اصلی فناوری اتوماسیون مزرعه، پوشش دادن کارهای ساده تر و پیش پا افتاده است. برخی از فن آوری های عمده ای که اکنون بیشتر در مزارع مورد استفاده قرار می گیرد عبارتند از: اتوماسیون برداشت، تراکتورهای مستقل، بذرپاشی و وجین و هواپیماهای بدون سرنشین. فناوری اتوماسیون مزرعه مسائل عمده ای مانند افزایش جمعیت جهان، کمبود نیروی کار در مزرعه و تغییر ترجیحات مصرف کننده را برطرف می کند. مزایای خودکارسازی فرایندهای کشاورزی سنتی با مقابله با مسائل مربوط به ترجیحات مصرف کننده، کمبود نیروی کار و ردپای زیست محیطی کشاورزی بسیار مهم است.

فناوری دامداری
صنعت سنتی دام بخشی است که به طور گسترده نادیده گرفته می شود و تحت خدمات قرار نمی گیرد ، اگرچه می توان گفت حیاتی ترین آن است. دام منابع تجدیدپذیر و طبیعی مورد نیاز ما را فراهم می کند که ما هر روز به آن متکی هستیم. مدیریت دام به طور سنتی به عنوان اداره کسب و کار مرغداری ها، مزارع لبنیات ، دامداری ها یا سایر صنایع کشاورزی مرتبط با دام شناخته می شود.

مدیران دام باید سوابق مالی دقیق داشته باشند، بر کارگران نظارت داشته باشند و از مراقبت و تغذیه مناسب حیوانات اطمینان حاصل کنند. با این حال، روندهای اخیر ثابت کرده است که فناوری انقلابی در دنیای مدیریت دام ایجاد کرده است. تحولات جدید در ۱۰-۸ سال گذشته پیشرفتهای چشمگیری در این صنعت ایجاد کرده است که ردیابی و مدیریت دامها را بسیار آسانتر و مبتنی بر داده است. این فناوری می تواند به شکل فناوری های تغذیه ای ، ژنتیک ، فناوری دیجیتال و موارد دیگر باشد.

فناوری دام می تواند ظرفیت بهره وری، رفاه یا مدیریت حیوانات و دامها را افزایش داده یا بهبود بخشد. مفهوم گاو متصل نتیجه این است که تعداد بیشتری از گله های گاو با سنسورهایی برای نظارت بر سلامتی و افزایش بهره وری مجهز شده اند. قرار دادن سنسورهای پوشیدنی جداگانه بر گاو می تواند فعالیت های روزانه و مسائل مربوط به سلامتی را در حالی که بینش داده محور را برای کل گله ارائه می دهد، پیگیری کند. همه این داده های تولید شده نیز به بینش های معنی دار و کاربردی تبدیل می شوند که در آن تولیدکنندگان می توانند به سرعت و به راحتی تصمیمات سریع مدیریتی را اتخاذ کنند.

ژنومیک حیوانات را می توان تحت عنوان مطالعه در مورد کل چشم انداز ژنی یک حیوان زنده و چگونگی تعامل آنها با یکدیگر برای تأثیر بر رشد و نمو حیوان تفسیر نمود. ژنومیکس به تولیدکنندگان دام کمک می کند تا خطر ژنتیکی گله های خود را درک کرده و سوددهی آتی دام های خود را تعیین کنند. با انتخاب استراتژی در انتخاب حیوانات و تصمیمات مربوط به اصلاح نژاد، ژنومیک گاو به تولیدکنندگان اجازه می دهد سودآوری و عملکرد گله های دام را بهینه کنند.

سنسورها و فناوری داده ها مزایای عظیمی برای صنعت دامداری کنونی دارند. این مهم می تواند بهره وری و رفاه دامها را با تشخیص حیوانات بیمار و تشخیص هوشمند راه حل برای بهبود وضعیت افزایش دهد.

بینایی رایانه ای به ما اجازه می دهد تا انواع داده های بی طرفانه را داشته باشیم که بصورت خلاصه به بینش های کاربردی و معنی دار تبدیل می شود. تصمیم گیری مبتنی بر داده منجر به تصمیمات بهتر، کارآمدتر و به موقع می شود که بهره وری گله های دام را ارتقا می بخشد.

کد خبر: ۱۱۱٬۵۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha