۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۸
باخت ایالات متحده به چین در نبرد هوش مصنوعی| به صدا درآمدن زنگ خطر دفاع سایبری سازمانهای امریکایی
مدیر سابق نرم افزار پنتاگون اذعان کرد؛

باخت ایالات متحده به چین در نبرد هوش مصنوعی| به صدا درآمدن زنگ خطر دفاع سایبری سازمانهای امریکایی

بر اساس گفته های مدیر سابق نرم افزار پنتاگون، چین با پیشرفت خود در زمینه هوش مصنوعی و دیگر فناوری های در حال ظهور بر جهان مسلط خواهد شد، در حالی که امریکا قبلا فرصت خود را از دست داده است.

به گزارش خبرگزاری بازار، رئیس نرم افزار پنتاگون که اخیراً استعفا داده است، اعلام کرد که چین با پیشرفت های چشمگیر خود در زمینه هوش مصنوعی و دیگر فناوری های در حال ظهور بر جهان مسلط خواهد شد در حالی که ایالات متحده نیز پیش از این فرصتی که در اختیار داشت را از دست داده است.

نیکولاس چیلان در اولین مصاحبه خود پس از استعفای شوکه کننده اش در ماه گذشته، گفت: ما  حتی در ۱۵ تا ۲۰ سال دیگر، هیچ شانس جنگی با چین نداریم. در حال حاضر، این یک معامله انجام شده است و به نظر من جنگ فناوری میان چین و امریکا به اتمام رسیده است.

چیلان که اولین افسر نرم افزاری نیروی هوایی ایالات متحده بود و بر تلاش های پنتاگون برای افزایش امنیت سایبری در سه سال گذشته نظارت داشت، در ماه سپتامبر در اعتراض به کندی پیشرفت فناوری در ارتش آمریکا استعفای خود را اعلام کرد.

وی تاکید کرد: این که آیا به جنگ نیاز است یا خیر، باید دید روایتها از این قضیه چیست؛ اما چین که هوش مصنوعی، یادگیری ماشین و قابلیت های سایبری را در اولویت خود قرار داده است، برای تسلط جهانی و کنترل همه چیز از روایت های رسانه ای گرفته تا ژئوپلیتیک در حال حرکت با سرعت است.

این کارآفرین فرانسوی الاصل که در سال ۲۰۱۶ شهروند آمریکا شد در ادامه افزود: واشنگتن ممکن است سه برابر بیشتر از پکن برای دفاع هزینه کند، اما این پول در مناطق اشتباه استفاده می شود. استدلال این مقام سابق پنتاگون این است که هوش مصنوعی و دیگر فناوری های در حال ظهور برای آینده آمریکا بسیار مهمتر از پروژه های سخت افزاری عظیم و با بودجه بالا مانند نسل پنجم جنگنده های F-۳۵ هستند.

به گفته چیلن، یکی از مواردی که ایالات متحده را در مقابل چین در حوزه فناوری متوقف می کند، بحث مداوم در مورد هوش مصنوعی است، در حالی که شرکت های چینی بدون هیچ فکری سرمایه گذاری عظیم را برای هوش مصنوعی اختصاص می دهند.

وی افزود: شرکت های چینی نیز به طور فعال در زمینه هوش مصنوعی با دولت خود همکاری می کنند، اما شرکت های آمریکایی مانند گوگل تمایلی به همکاری با مقامات آمریکایی ندارند. رئیس سابق نرم افزار همچنین زنگ خطر دفاع سایبری سازمان های دولتی ایالات متحده را به صدا درآورد و گفت که آنها در برخی از مناطق در سطح مهد کودک ها کار می کنند.

در هفته های آینده، چیلن قصد دارد در رابطه با این موضوع در کنگره شهادت دهد تا توجه بیشتری را به خطراتی که از طریق پیشرفت های فناوری چین برای آمریکا ایجاد می شود جلب کند.

چایلان پس از آنکه استعفای خود را در نامه ای در اوایل سپتامبر اعلام کرد، سر و صدا به پا کرد. وی از اینکه بوروکراسی و کمبود بودجه مانع از انجام صحیح کار خود شده است، شکایت کرد و گفت: از شنیدن کلمات مناسب بدون عمل خسته شده است.

این مقام سابق معتقد است که پنتاگون با تعیین مقامات نظامی فاقد تخصص در زمینه مسئولان ابتکارات سایبری زیرساخت های اساسی را برای شکست ایجاد کرده است. وی گفت: ما بدون آموزش گسترده پرواز، خلبان را در کابین خلبان نمی گذاریم؛ چرا انتظار داریم که کسی که تجربه فناوری اطلاعات ندارد به موفقیت نزدیک شود؟ 

کد خبر: ۱۱۱٬۴۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha