۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۷
خرید مواد اولیه با تورم ۵۰ درصد؛ فروش مرغ با قیمت مصوب! | منتظر افزایش بها باشیم!
رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی در گفتگو با بازار:

خرید مواد اولیه با تورم ۵۰ درصد؛ فروش مرغ با قیمت مصوب! | منتظر افزایش بها باشیم!

یوسفی، رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی گفت: مرغداران مواد اولیه مورد نیاز را با ۴۰ تا ۵۰ درصد تورم از بازار آزاد خریداری می کنند اما مجبور هستند مرغ را به قیمت مصوبی که غیر کارشناسانه است بفروشند.

بازار؛ گروه کشاورزی: محمد یوسفی رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی با رد خبر اصلاح قیمت مصوب مرغ به خبرگزاری «بازار» گفت: هنوز هیچ افزایش قیمتی صورت نگرفته اما لاجرم باید قیمت مصوب افزایش یابد.

چون بازارگاه نهاده های مرغداران را زودتر ارسال می کند لذا مرغداران کمتر احتیاج پیدا می کنند برای تامین خوراک به بازار آزاد مراجعه کنند. بنابراین هر چقدر نیاز مرغدار به بازار آزاد کمتر شود یقینا روی قیمت تمام شده و قیمت بازار تاثیر می گذارد

یوسفی با بیان اینکه در حال حاضر عملکرد بازارگاه سرعت پیدا کرده و لذا روند تولید بهبود پیدا کرده است، افزود: چون بازارگاه نهاده های مرغداران را زودتر ارسال می کند لذا مرغداران کمتر احتیاج پیدا می کنند برای تامین خوراک به بازار آزاد مراجعه کنند. بنابراین هر چقدر نیاز مرغدار به بازار آزاد کمتر شود یقینا روی قیمت تمام شده و قیمت بازار تاثیر می گذارد.

وی خاطر نشان کرد: مساله اینجا است که چون بازار آزاد نرخ مشخصی ندارد و هر روز نیاز مرغداران بیشتر می شود و تقاضا بالا برود قیمت بازار آزاد هم بیشتر می شود لذا قیمت پیشنهادی به عنوان قیمت مصوب مرغ نمی توان داد مگر اینکه آن مقدار نهاده که مورد نیاز مرغدار هست با کیفیت و با قیمت مناسب و به موقع به مرغدار تحویل داده شود که مجبور نشود به بازار آزاد مراجعه کند.

وقتی حرف از تورم ۵۰ درصدی زده میشود به این معنا است که مرغدار باید ماده اولیه مورد نیاز را با ۴۰ تا ۵۰ درصد تورم خریداری کند اما مرغ تولیدی را به اجبار و با قیمت مصوب ستاد تنظیم در بازار بفروشد!

قیمت مصوب مرغ از سوی صمت و ستاد تنظیم بازار به مرغدار تحمیل می شود
یوسفی با تاکید بر اینکه قیمت مرغ باید در سالن های پرورش مرغ تعیین شود و نه در پشت میز و توسط افراد غیرکارشناس گفت: وقتی حرف از تورم ۵۰ درصدی زده میشود به این معنا است که مرغدار باید ماده اولیه مورد نیاز را با ۴۰ تا ۵۰ درصد تورم خریداری کند اما مرغ تولیدی را به اجبار و با قیمت مصوب ستاد تنظیم در بازار بفروشد!

وی تصریح کرد: بخش دولتی تا جایی که بتواند سعی می کنند جلسه ای برای اصلاح قیمتها برگزار نکند در حالی که اصول کار این است که تشکل های تولیدی با توجه به هزینه های تولید قیمت واقعی را برآورد و اعلام کنند و از طریق وزارت جهاد کشاورزی به ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت اعلام کند تا توسط آنها مورد بررسی قرار بگیرد و نهایی شود.

یوسفی ادامه داد: با این وجود الان این فرایند با حضور ۷ نماینده از دیگر سازمانها و تنها یک نماینده از وزارت جهاد کشاورزی انجام می شود و در نهایت قیمتی غیرواقعی مصوب و به مرغدار تحمیل شود.

کامیون داران برای انتقال بار تا ۷۰ درصد بیشتر از مبالغی که در بارنامه قید شده از مرغداران طلب می کنند
رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی کشور در پایان گفت: اگرچه مشکل تامین نهاده از بازارگاه تا حدودی رفع شده است اما دیگر چالش فعلی تولید کنندگان با کامیون داران است. به طوری که کامیون داران درخواست مبالغ مازاد می کنند.

یوسفی گفت: در واقع الان شرایط به نحوی شده است که کامیون داران بین ۵۰ تا ۷۰ درصد بیشتر از ارقامی که در بارنامه ها ثبت می شود از تولیدکنندگان برای انتقال بار طلب می کنند.

کد خبر: ۱۱۱٬۴۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha