با فرصت حضور در اکسپو ۲۰۲۰ می‌توان تصویر غلط شکل گرفته از ایران را تصحیح کرد
عضو هیات رئیسه اتاق ایران:

با فرصت حضور در اکسپو ۲۰۲۰ می‌توان تصویر غلط شکل گرفته از ایران را تصحیح کرد

عضو هیات رئیسه اتاق ایران می‌گوید: حضور پررنگ ایران در اکسپو ۲۰۲۰ فرصت مغتمی برای معرفی ظرفیت‌های کشور و همسو و منطبق شدن با نظام بین‌المللی بدون اقدامات تقابلی است.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، مسئول امور راهبردی بین‌الملل اتاق ایران معتقد است: اکسپو ۲۰۲۰دوبی و حضور ایران در این رویداد، دستاوردهای با اهمیت بلندمدتی خواهد داشت و نباید صرفا با رویکرد کوتاه‌مدت رفع تنگناهای فعلی به آن نگاه کنیم.

غلامحسین جمیلی با اشاره به اینکه رویداد اکسپو بعد از ۱۷۰ سال به منطقه خاورمیانه آمده و پیش‌بینی می‌شود تا ۲۰۰ سال آینده دوباره به  نزدیکی‌ ما برنگردد، بر اهمیت اکسپو دوبی برای ایران تاکید کرده و گفت: از آنجا که اکسپو یک رویداد با مخاطب عام و فراگیر است می‌توان گفت هیچ‌وقت به این اندازه دسترسی برای حضور مردم و اقشار مختلف در رویداد اکسپو در ایران وجود نداشته است.

او با اشاره به اینکه اکسپو مخاطبین متنوعی دارد بیان کرد: همه ارکان اجرایی و تصیم‌سازی در ایران می‌توانند با مراجعه به اکسپو چشم‌انداز و تصویر درستی از فضای بین‌الملل به دست بیاورند و این درک جدید را در تمام اقداماتشان برای هر تصمیم بزرگ و کوچکی در حوزه مسئولیت خود تعمیم بدهند.

او تصریح کرد: از اساتید دانشگاه‌ها، دانشجویان، صاحبان کسب‌وکارها گرفته تا مردم عادی همه می‌توانند مخاطب اکسپو باشند و در حوزه‌های انتقال تکنولوژی، مفاهیم و ابزارهای نوین، مدل‌های جدید کسب‌وکار و فرمول‌های متنوعی که امروز برای شروع و ادامه و ارتقای فعالیت اقتصادی مود نظر است، مسیرهای مفید آموزشی، جذابیت‌های گردشگری و... و. ایده‌های جدید و مطلوبی بگیرند و دانش و درک خود را از جهان به روز کنند.

جمیلی معتقد است: وقتی تنوعی از مخاطبین برای بازدید از اکسپو وجود دارد دسترسی راحت‌تر و ارزان‌تر به آن اهمیت بیشتری پیدا می‌کند و از این جهت فرصت برگزاری این دور از رویداد اکسپو در نزدیک‌ترین نقطه جغرافیایی به ایران نباید به سادگی از دست برود.

او در پاسخ به این سوال که اکسپو دوبی چگونه می‌تواند در خدمت رفع گرفتاری‌های اقتصادی ایران قرار بگیرد گفت: اکسپو یک رویداد تجاری اقتصادی صرف نیست و نمی‌توان به دنبال بهره‌برداری و پیگیری مقاصد کوتاه‌مدت اقتصادی از آن بود. اما اکسپو فرصت خیلی خوبی برای معرفی ایران و به تصویر کشیدن بضاعت اقتصادی صنعتی و تجاری کشور به دنیا خواهد بود. همچنین فرصت خوبی است که با شرایط و توانمندی‌های دیگر کشورها از نزدیک آشا شویم و به جای اقدامات تقابلی با دنیا خودمان را با آنها همسو و منطبق کنیم و ضریب اشتباه و خطا و تقابل را کاهش دهیم.

جمیلی تاکید کرد: به عتقاد من اکسپو ۲۰۲۰ دوبی و حضور ایران در این رویداد دستاوردهای با اهمیت بلندمدتی خواهد داشت و نباید صرفا با رویکرد رفع مشکلات و تنگناهای فعلی به آن نگاه کنیم.

عضو هیات رئیسه اتاق ایران ادامه داد: به اعتقاد من بهره‌برداری‌های مبتنی بر علم و دانش و خلاقیت و نواوری از اکسپو برای ایران دستاورد بیشتری خواهد داشت. چرا که تجربه نشان می‌دهد ما در این حوزه‌ها هم از بضاعت علمی خوبی برخوردار هستیم و هم نیروی انسانی ارزنده‌ای در این بخش داریم. اما ارائه این توانمندی‌ها به دنیا نیازمند یک سری اقدامات بین‌المللی است که باید از رویدادی مثل اکسپو برای پیشبرد آنها بهره‌برداری کرد.

جمیلی گفت: بارها این تجربه را داشته‌ایم که وقتی محصول ایرانی را در یک نمایشگاه بین‌المللی معرفی می‌کنیم طرف‌های تجاری ما متعجب می‌شوند. چرا که تصویر غلط و ناقصی از بضاعت ایران دارند و اکسپو می‌تواند این تصویر غلط را تصحیح و به واقعیت نزدیک‌تر کند.

او تاکید کرد: من معتقدم اکسپو محلی است که می‌توان این فهم را به بقیه دنیا انتقال داد که تحریم مسیر درستی برای رفتار با بقیه کشورها نیست و نیت‌های خصمانه پشت تحریم‌ها نتوانسته کارآیی خود را داشته باشد. درست است که گردشگری ما به شدت آسیب دیده یا برخی بازارهای اصیل و غیررقابتی ما تا اندازه‌ای از دستمان خارج شده اما در عوض توانسته‌ایم در حوزه‌های دانش‌بنیان در ردیف کشورهای سرآمد دنیا باشیم و اکسپو جایی است که می‌توان این برتری‌ها را به نمایش گذاشت.  

کد خبر: ۱۱۱٬۴۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha