ممنوعیت عرضه روغن موتور خارج از شبکه

ممنوعیت عرضه روغن موتور خارج از شبکه

رئیس سازمان حمایت گفت: فروش و عرضه محصولات روغن موتور فقط به عاملان و خریداران دارای پروانه کسب که در سامانه جامع تجارت دارای کد هستند، منوط شده و عرضه خارج از شبکه، تخلف محسوب می‌شود.

به گزارش بازار، عباس تابش افزود: جلسات مستمر و پیگیری‌های اثر بخش در روند مطلوب طرح استقرار سامانه جامع تجارت نقش مهمی داشته است و چهار شرکت تولیدکننده روغن موتور از هفته آینده به صورت آزمایشی به عرضه و فروش محصولات خود در سامانه جامع به نمایندگان و عاملانی که کد نقش دریافت کرده اند، اقدام خواهند کرد.

وی ادامه داد: از روز گذشته ۱۷ مهر، فروش و عرضه محصولات روغن موتور به عاملان و خریداران دارای پروانه کسب که در سامانه جامع تجارت نقش داشته باشند منوط می‌شود.

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان همچنین گفت: با توجه به اینکه زمان شروع طرح و به تبع آن مبنای گزارش گیری اطلاعات تولید، فروش و موجودی واحدهای تولیدکننده در سامانه از مورخ ۲۰ شهریور انجام می‌شود، واحدهای تولیدکننده و شرکت‌های پخش موظف هستند موجودی خود تا مورخ ۲۰ شهریور را احصاء و در قالب سند انبارگردانی کاهشی در بخش اظهار خروج کالا در سامانه ثبت کنند.

تابش افزود: در موضوع محصول پوشک نیز واحدهای تولیدی باید، اطلاعات تولید و به‌ویژه فروش خود به تفکیک خریداران را مبتنی بر واحد اندازه گیری اعلامی در سامانه ثبت نمایند و از تاریخ ۱۷ مهرماه مراجع و دستگاه‌های متولی مکلفند صرفا بر مبنای اطلاعات مندرج در سامانه در خصوص عملکرد شرکت‌های مذکور از تامین مواد اولیه تا فروش محصول نهایی اقدام کنند.

وی اضافه کرد: در مرحله بعدی، فروش انواع پوشک و پودر شوینده صرفا باید به خریدارانی که دارای کد نقش هستند انجام پذیرد و بر این اساس عوامل توزیع و عرضه مکلف به اخذ کد نقش و ثبت نام در سامانه خواهد بود.

کد خبر: ۱۱۱٬۳۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha