۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۸
 ۸۰ درصد تعهدات ارزی حاصل از صادرات ایفا شد
مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت:

۸۰ درصد تعهدات ارزی حاصل از صادرات ایفا شد

قمری، مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت گفت: میزان ایفای تعهدات ارزی در سال گذشته نسبت به الان ۵۷ درصد بوده و رسیدن به ۸۰ درصد نشان می دهد که صادرکنندگان فعالیت می کنند.

به گزارش بازار، احسان قمری، مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به اینکه ما در زمینه ارز حاصل از صادرات به دنبال تفوّق سیاست تجاری بر سیاست ارزی هستیم گفت: بر این اساس، بانک مرکزی در حوزه سیاست ارزی فقط می تواند در حوزه غیرتجارت اقدام کند و وظیفه بانک مرکزی تعدیل تراز پرداخت هاست.

وی افزود: بحث ایفای تعهدات ارزی و افزایش صادرات در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت است و بر این اساس ریل گذاری و سیاست گذاری هم باید توسط این وزارتخانه انجام شود.

مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به اینکه مصوبات قبلی در این حوزه در حال اجراست گفت: وزارت صمت و سازمان تجارت ایران در کنار صادرکنندگان و اتاق بازرگانی و سایر تشکل ها آماده است که ایفای تعهدات ارزی را تسهیل کند.

قمری با اعلام اینکه ۸۰ درصد تعهدات ارزی ایفا شده افزود: میزان ایفای تعهدات ارزی در سال گذشته نسبت به الان ۵۷ درصد بوده و رسیدن به ۸۰ درصد نشان می دهد که صادرکنندگان فعالیت می کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه مدیریت واردات نیز در کشورمان در حال انجام است گفت: تخصیص ارز به واردات کالاهای مورد نیاز کشورمان اعم از مواد اولیه مورد نیاز برای واحدهای تولیدی و ماشین آلات در حال انجام و پیگیری است.

کد خبر: ۱۱۱٬۲۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha