۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۸
اشکالاتی در صدور مجوزها برای کسب و کارها وجود دارد
نماینده مردم ساوجبلاغ در مجلس:

اشکالاتی در صدور مجوزها برای کسب و کارها وجود دارد

نماینده مردم ساوجبلاغ در مجلس، گفت: اشکالاتی در صدور مجوزها برای کسب و کارها وجود دارد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علی حدادی در مراسم روز ملی روستا و عشایر که در ساوجبلاغ برگزار شد با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین موضوعات امروز تلاش برای افزایش بهره‌وری، خدمت‌رسانی صادقانه و بی‌منت است، اظهار داشت: باید شبانه روزی برای خدمت رسانی موثر در راستای افزایش کارآمدی نظام و سیاست گذاری در کسب و کار گام برداریم.

 نماینده مردم ساوجبلاغ و نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح‌های خدمت رسانی به مردم به  ویژه تسهیل کسب و کار  افزود: متاسفانه اشکالات و ایراداتی در صدور مجوزها برای کسب و کارها وجود دارد.

وی ادامه داد: هر کدام از متقاضیان سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف تولیدی اعم از کشاورزی، صنعت، گردشگری  و دیگر موارد متاسفانه در صدور مجوزها معطل بروکراسی‌های اداری شده‌اند و اتلاف وقت در  صدور مجوز سبب پشیمانی بسیاری  از این سرمایه‌گذاران شده است.

وی بیان کرد: امروز تمام تلاش نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی بر این است که در هریک از بخش‌های مختلف تولیدی از جمله کشاورزی، طرح‌های جدید و مصوب در جهت رفع موانع اجرایی شود.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس  با اشاره به حضور رئیس جمهور انقلابی و ارزشی در کف جامعه و در کنار مردم  برای حل مشکلات آنها، گفت: در تعطیلات اخیر رئیس جمهور در میان مردم حضور یافت، مسئولان اجرایی هم باید یاد بگیرند که اینگونه باشند.

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس تصریح کرد: مسئولان اگر کنار مردم حضور یابند و دغدغه‌های اصلی آنها را بشنوند، به یقین با توجه به اولویت‌بندی‌ها در تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها، اقداماتی موثر و اثربخش را اجرا می‌کنند.

وی خطاب به مسئولان دستگاه‌های اجرایی کشور با تاکید بر اینکه نباید خود را جدا از مردم بدانید، گفت: مردم ولی نعمت هستند و آنچه در اعتقاد و باور ما احترام به مردم است باید در کار و تلاش مضاعف برای خدمت به آنها نمود پیدا کند.

حدادی با اشاره به اینکه در غرب استان البرز و در محدوده جغرافیایی شهرستان‌های ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان بهترین ظرفیت‌ها وجود دارد، گفت: در ارتباط با روستاها از تریبون مجلس شورای اسلامی نکاتی را در زمینه تولید محور شدن این نقاط مطرح کرده‌ام.

وی با اشاره به اینکه طرح‌های هادی روستایی باید مورد بازنگری صحیح با نگاه تولید محور قرار گیرد، افزود: باید با تشویق روستاییان انگیزه ماندگاری این قشر زحمتکش در روستاها تقویت شود.

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: متاسفانه با اقدامات اشتباه به جای نگاه تولید محوری روستائیان را به سمت مصرف‌گرایی سوق داده‌ایم، در حالی در بافت‌های روستایی باید محدوده‌هایی به منظور کار تولیدی مشخص شود.

حدادی با اشاره به این بافت‌های روستایی‌ که می‌توانست برای تولید محصولات کشاورزی موثر باشد به دلیل آسیب‌های ناشی از تخریب دیگر کارایی در این مورد ندارد، افزود: باید از کشاورزان درست و به موقع حمایت شود و ‌این مورد در جلسه‌ای با رئیس جمهور طرح احیای جهاد سازندگی روستایی را مطرح کردیم.

وی با بیان اینکه جهاد سازندگی روستایی به هنگام برداشت محصولات کشاورزی، تکمیل کارهای زیربنایی از جمله جاده‌سازی روستایی همواره حضور داشته‌اند، گفت: ‌متاسفانه بدون توجه به اقدامات جهاد سازندگی که در گذشته انجام شده و همچنین عدم توجه به طرح آمایش سرزمینی، امروزه در ترویج بخش کشاورزی اقدامات لازم انجام نمی‌شود و حمایت لازم صورت نمی‌گیرد.

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: وقتی باغداران نیاز به تامین آب دارند، وظیفه مسئولان وزارت جهاد کشاورزی این است که مدافع باغداران و کار زراعت در راستای تامین آب باشند، برای کشاورزان هم باید مسئله تامین نهاده‌های دامی حل شود.

وی با اشاره به اینکه در گذشته اعتبارات استانی البرز بیشتر به سمت شهرهای کرج و فردیس روانه می‌شد، بیان کرد: امسال در بحث تملک دارایی افزایش اعتبار برای البرز گرفته‌ایم هرچند به عنوان سهم استانی البرز کافی نیست.

حدادی با اشاره به اینکه البرز از لحاظ منابع تولیدی در جایگاه ۶ یا ۷ کشوری است، گفت: این منابع تولیدی نباید راهی استان‌های دیگر شود و در توزیع اعتبار و بودجه  استان البرز در جایگاه بیست و هفتم قرار می‌گیرد، منابع درآمدی حاصل از مالیات در استان البرز بیش از ۱۰۰ درصد تامین شده ‌اما بودجه ۳۰ درصدی به ما تخصیص داده می‌شود.

وی از افزایش رقم اعتبار تخصیصی شهرستان‌های استان البرز سخن گفت و افزود:‌ سال قبل رقم اعتبار منظور شده برای ساوجبلاغ و چهارباغ در کل بالغ بر ۳۵ میلیارد تومان بود اما امسال با افرایش ۸۰ درصدی رقم تملک دارایی برای شهرستان ساوجبلاغ، اعتبار بیش از ۱۱۰ میلییارد تومانی در مجموع برای این شهر و چهارباغ تخصیص یافت.

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نام شهرستان‌های ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان استان البرز به عنوان مناطق محروم ثبت نشده بود، افزود: با اعتراض به این مسئله مصوبه ای در کمیسیون تلفیق مجلس دریافت کردیم که براساس آن شهرستان‌های فوق جزو مناطق محروم قرار داده شد و دهیاری‌ها تقویت خواهند شد.

حدادی با اشاره به اینکه خبرهای خوبی از تغییر کاربری‌ها در محدوده روستاهای استان به گوش نمی‌رسد، افزود: برای اضافه شدن یک متر به بافت روستایی باید کلی خواهش و تمنا کنیم‌ ‌و متاسفانه لیست این ساخت و سازها را هم داریم، تولید مسکن‌هایی که جوانان روستایی نیازمند هم از آن بهره ای نبرده‌اند.

وی بیان کرد: در کارگروهی که در استانداری ویژه روستاها فعال است متاسفانه شوراهای روستایی و دهیاران حق رای ندارند، در حالی که بیشترین شناخت از نقاط روستایی از آن این افراد است.

حدادی با تاکید بر اهمت تامین آب شرب روستایی و آب مورد نیاز بخش کشاورزی گفت: متاسفانه آب سد طالقان به خارج استان فرستاده می‌شود در حالی که خود مردم این شهرستان از آن بهره کافی نبرده اند.

وی ادامه داد: همین تغذیه مصنوعی در مسیر رودخانه کردان باید مدیریت شود و اولویت باید با کشاورزان باشد، از آنها نباید حق‌آبه  گرفته شود، چاه‌های کشاورزی که قدمت آن به دهه های ۷۰، ۶۰ و حتی ۵۰ باز می‌گردد نباید توسط امور آب استان پلمب شود و این مخالف قانون است، چون تنها پلمب چاه‌های آب مربوط به سال ۸۵ به بعد باید انجام شود.

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امور آب وظیفه خود در ساماندهی چاه‌های جدید و ساماندهی حق‌آبه‌ها به خوبی انجام نداده و مدیریت نکرده است، ‌ ‌ادامه داد: در نقطه‌ای از استان که در عرصه ای ۱۰۰ هکتاری کلزا کاشت شده ‌چاه آب آنجا پلمب شده ‌و در برخی نقاط روستایی هم درختان قلع و قمع شده است، امید است در دولت سیزدهم با روحیه انقلابی رئیس جمهور و دولت بتوانیم آسیب‌شناسی جدی در این موارد داشته باشیم.

کد خبر: ۱۱۱٬۲۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha