۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۹
خروج سرمایه گذاران از ترکیه

خروج سرمایه گذاران از ترکیه

به نوشته روزنامه اقتصادی دنیا، ترکیه در چند سال اخیر به صورت جدی با خروج و مهاجرت میلیونرها از کشور روبرو شده است.

به گزارش بازار، روزنامه اقتصادی دنیا در گزارشی با عنوان  سرمایه گذار ترک در انگلیس سرمایه گذاری کردند نوشت: ترکیه در چند سال اخیر به صورت جدی با خروج و مهاجرت میلیونرها از کشور روبرو شده است.

در سال ۲۰۱۵ میلادی هزار میلیونر ترک کشور را ترک کردند و این رقم در سال ۲۰۱۶ میلادی به شش هزار نفر رسید. مهاجرت میلیونرها از ترکیه ادامه دارد.

بنا به گزارش New World Wealth درباره مهاجرت میلیونرها در سال ۲۰۱۷ میلادی از ترکیه شش هزار میلیونر از این کشور خارج و مهاجرت کرند. درسال ۲۰۱۸ میلادی چهار هزار نفر و در سال ۲۰۱۹ میلادی ۲۱۰۰ نفر میلیونر از ترکیه خارج و به کشورهای دیگر مهاجرت کردند.

در سه سال اخیر ده هزار میلیونر و همچنین ۱۳ هزار کارآفرین و سرمایه گذار و جمعا ۲۳ هزار نفر میلیونر و کارآفرین و سرمایه گذار از ترکیه به کشورهای دیگر مهاجرت کردند. ترکیه بعد از چین و هندوستان سومین کشوری در جهان است که میلیونر و صاحب سرمایه و کارآفرین را از دست می‌دهد. پرتقال در جذب میلیونرهای ترک موفق شده است. پرتقال از اکتبر سال ۲۰۱۲ میلادی تا ژانویه ۲۰۲۰ میلادی ۸۲۸۸ نفر میلیونر و صاحب سرمایه ترکیه را جذب کرده و برای آن‌ها مجوز اقامت صادر کرده است. در سیستم در حال اجرا "گلدن ویزا " شهروندان چین با ۴۲۸۴ نفر در ردیف اول، برزیل با ۸۶۸ نفر و ترکیه با ۳۸۵ نفر در فهرست جهانی قرار گرفته اند. پرتقال به شرط خرید مسکن و انتقال حداقل ۲۵۰ هزار یورو سرمایه برای شهروندان کشورهای دیگر ویزای اقامتی صادر می‌کند و تاکنون پنج میلیارد و ۳۷ میلیون یورو سرمایه خارجی جذب کرده است.

شهروندان ترکیه با استقاده از ویزای طلایی در مالت و یونان نیز سرمایه گذاری کرده اند. انگلیس نیز شرایط سختی برای صدور ویزای طلایی اعلام کرده است، اما میلیونرها و صاحبان سرمایه ترکیه را جذب کرده است. شهروندان ترکیه برای ورود به انگلیس و اقامت در این کشور میلیون‌ها دلار سرمایه اختصاص می‌دهند.

بنا به گزارش تحقیقاتی موسسه Spotlight on Corruption مستقر در لندن، میلیونرهای ترک برای دریافت مجوز اقامت در انگلیس حداقل دو میلیون پوند به انگلیس پول منتقل می‌کنند.

بنا به گزارش این منبع انگلیس بین سال ۲۰۰۸ میلادی تا ۲۰۲۰ میلادی ۱۲۶۴۹ ویزای طلایی صادر کرد. ۴۱۰۶ نفر میلیونر تبعه چین از انگلیس ویزای طلایی دریافت کردند و بیش از اتباع میلیونر سایر کشورها در انگلیس از حق اقامت برخوردار شدند. ۲۵۲۶ میلیونر روس نیز در ردیف دوم بعد از چینی‌ها در انگیس حق اقامت طلایی را بدست آوردند. ۶۹۲ میلیونر هندی و ۶۸۵ میلیونر آمریکایی، ۲۸۳ تبعه پاکستان، ۲۷۸ تبعه قزاقستان نیز در انگلیس حق اقامت طلایی را بدست آوردند.

کد خبر: ۱۱۱٬۱۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha