۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۹
۲ نقطه در گلستان برای ایجاد شهر یا شهرک مسکونی جدید پیشنهاد شد
مدیرکل راه و شهرسازی گلستان:

۲ نقطه در گلستان برای ایجاد شهر یا شهرک مسکونی جدید پیشنهاد شد

گرگان- محبوبی، مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: دو نقطه در گلستان برای ایجاد شهر یا شهرک مسکونی جدید پیشنهاد شده است.

حسین محبوبی در گفتگو با بازار اظهار کرد: در بازدید معاون شهرسازی وزارت راه و مدیرعامل شهرهای جدید از گلستان، شرایط دو محل برای ایجاد شهر یا شهرک جدید در استان بررسی شد.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان افزود: برای ایجاد شهرک جدید نیاز به بیش از ۱۰۰ هکتار زمین است که در جنوب شهر گرگان به دلیل مرغوب بودن زمین، چنین فضایی نداریم.

وی بیان کرد: یکی از محل های پیشنهادی برای ایجاد شهر جدید در شمال گلستان در محدوده اینچه برون قرار دارد و به دلیل پیش بینی منطقه آزاد این ظرفیت وجود دارد که شهر جدید در آنجا احداث شود.

محبوبی ادامه داد: این منطقه قبل از اینچه برون در محدوده آلاگل قرار داشته و از لحاظ شرایط توپوگرافی و چشم‌انداز در وضعیت خوبی قرار دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: باید برای این نقطه مشاور گرفته شود تا بررسی کند با توجه به جمعیت آن، آیا می توان در آنجا شهر یا شهرک جدید راه‌اندازی کرد.

وی با بیان این که از این محل بازدید هم شد، افزود: مکاتبات لازم در این زمینه با منابع طبیعی انجام شده و استعلامات را اخذ خواهیم کرد تا پس از تصویب در استان، به عنوان نقطه پیشنهادی برای ایجاد شهر جدید به وزارت راه اعلام شود.

محبوبی گفت: همچنین زمین دیگری در محور گمیشان- آق قلا یا بندرترکمن- آق قلا پیشنهاد شده تا منابع طبیعی امکان سنجی کند در صورت وجود ظرفیت، مکانی را برای ایجاد شهرک مسکونی در نظر بگیریم.

کد خبر: ۱۱۱٬۱۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha