۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۹
مناطق سردسیر اصفهان قطب دانش‌بنیان‌ می‌شود| بی‌توجهی به ظرفیت صادراتی گیاهان دارویی فریدونشهر
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان:

مناطق سردسیر اصفهان قطب دانش‌بنیان‌ می‌شود| بی‌توجهی به ظرفیت صادراتی گیاهان دارویی فریدونشهر

اصفهان - قاضی عسگر؛ معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: مناطق سردسیر فریدن و فریدونشهر در استان اصفهان می‌تواند به قطب دانش بنیان با محوریت توسعه طرح‌های بدون آلودگی و سبز تبدیل شود.

 حسن قاضی عسگر در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به ظرفیت هر یک از شهرستانهای اصفهان برای درآمدزایی اقتصادی و عبور از بحران محرومیت اظهار کرد: سیاست مدیریت استان اصفهان بر توسعه صنایع سبز قرار گرفته است چرا که این صنعت کم آب بر و غیرآلاینده هستند.

وی افزود: منطقه سردسیر فریدن و فریدونشهر می تواند به قطب دانش بنیان با محوریت توسعه طرح‌های بدون آلودگی، سبز و کم آب بر تبدیل شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان تاکید کرد: فریدونشهر قطب گیاهان دارویی محسوب می شود، گیاهانی که برخی در دنیا  و حتی دیگر نقاط دنیا کمیاب هستند و برخی گونه‌ها فقط در این شهرستان یافت می شود.

صادرات گیاهان دارویی فریدونشهر، ظرفیتی مغفول مانده
وی با بیان اینکه در طول سالهای گذشته یک بانوی کارآفرین توانسته از این ظرفیت در شهرستان فریدونشهر استفاده کند، گفت: البته هنوز این منطقه ظرفیتهای بی بدیلی دارد که می تواند علاوه بر درآمدزایی برای این منطقه که در طول فصلهای سرد سال ارتباط برخی مناطق آن با دنیای بیرون قطع می شود، صادرات از این منطقه را نیز افزایش داده و به رشد اقتصادی اصفهان نیز کمک کند.

قاضی عسگر با اشاره به اینکه همچنین با اشاره به پیگیری تاسیس شهرک یا مزرعه رمزارز در استان اصفهان از یک سال و نیم گذشته در منطقه فریدن گفت: هر فعالیت اقتصادی باید توجیه ارزش افزوده را به دنبال داشته باشد، با توجه به ایجاد گرمایش توسط دستگاه های ماینر، تاسیس این شهرک در منطقه سردسیر فریدن در مصرف بهینه انرژی نیز موثر است.

وی با بیان اینکه مطابق بررسی های صورت گرفته در مناطق سمیرم، فریدن و محمدآباد جرقویه نیز برق اضافه وجود دارد، گفت: در حال حاضر با توجه به سرمایه گذاری داخلی شرایط برای  تاسیس شهرک رمز ارز شهرستان فریدن فراهم شد.

استخراج رمز ارز و تکنولوژی آن نه تنها آلایندگی ندارد، بلکه کم آب بر بوده و با توجه به پتانسیل بالای منطقه، مصرف انرژی پایین تری خواهد داشت اما در جانمایی آن باید دقت لازم مبذول شود

آینده صنعت دیجیتال کشور در توسعه رمز ارزهاست
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با اشاره به اینکه آینده صنعت دیجیتال کشور وابسته به توسعه صنعت رمز ارز است، گفت: استخراج رمز ارز و تکنولوژی آن نه تنها آلایندگی ندارد، بلکه کم آب بر بوده و با توجه به پتانسیل بالای منطقه، مصرف انرژی پایین تری خواهد داشت اما در جانمایی آن باید دقت لازم مبذول شود.

وی تاکید کرد: همچنین با توجه به تحریم های کشور، یکی از راه های مبادله با خارج از کشور بدون اعمال محدودیت در توسعه رمز ارزها خلاصه می شود.

تامین انرژی شهرک رمز ارز اصفهان با انرژی‌های پاک
قاضی عسگر تاکید کرد: این مجموعه شامل مزرعه رمز ارز، کارخانه تولید دستگاه های ماینر، یک استخر رمز ارز و مرکز علمی- کاربردی است و امیدواریم بتوانیم انرژی این مجموعه را از نیروگاه های بادی و خورشیدی تامین کنیم؛ قرار است که  یک نیروگاه مدرن HSP در کنار این مجموعه تاسیس شود تا این مرزعه در تولید برق خودکفا باشد.

۱۰۰ هزار دستگاه ماینر در گمرک
وی با بیان اینکه طی سال های گذشته گمرک و نیروی  انتظامی در استان اصفهان تعداد زیادی دستگاه رمز ارز کشف کرده اند، گفت: در حال حاضر بیش از ۱۰۰ هزار دستگاه ماینر در گمرک مانده است، اما در حال پیگیری هستیم تا این ماینرها را در چنین مجموعه ای تجمیع کنیم و رمز ارز رسمی تولید کنیم، همچنین درصدی از سود این ارز را به صاحبان اولیه این دستگاه ها پرداخت کنیم تا حق و حقوق آنها هم پرداخت شود.

کد خبر: ۱۱۱٬۱۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha