۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۵
۸۲ درصد از گاز استان سمنان در صنعت و نیروگاه‌ها مصرف می‌شود
مدیرعامل شرکت گاز سمنان:

۸۲ درصد از گاز استان سمنان در صنعت و نیروگاه‌ها مصرف می‌شود

سمنان- مدیرعامل شرکت گاز سمنان درباره میزان مصرف گاز در سطح استان، گفت: مصرف گاز در بخش صنعت ۳۴.۷ و در نیروگاه‌ها ۴۸ درصد است.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی گاز سمنان، علیرضا اعوانی با بیان اینکه شش درصد از مصرف گاز استان سمنان در بخش سی‌ان‌جی است، تاکید کرد: در فصل‌های گرم سال ۱۰ درصد از مصرف گاز استان در بخش خانگی است که در فصل‌های سرد تا ۲۰ الی۳۰ درصد افزایش می‌یابد.

وی گفت: شبکه گاز استان پهناور است و از ایوانکی تا عباس آباد نزدیک به ۷۰۰ کیلومتر را شامل می‌شود و با توجه به حساسیت بالا و وجود خطر نشت، در اولویت نگهداری خاص قرار دارد.

مدیرعامل شرکت گاز سمنان با بیان اینکه طرح‌های نشت‌یابی هر سال دو یا سه بار در استان اجرا می‌شود گفت: شبکه‌های گاز استان هنوز به مرحله استهلاک نرسیده‌ است.

اعوانی با بیان اینکه در پیمان فروش گاز به واحدهای صنعتی، شرکت گاز برای تامین گاز برای هفت یا هشت ماه از سال متعهد می‌شود و واحدهای صنعتی ملزم به استفاده از تجهیزات دوگانه‌سوز هستند، گفت: گاهی نیز مصرف واحدهای صنعتی محدود می‎شود و ملزم به استفاده روزانه از گاز به میزان کمتر از حالت عادی می‌شوند و این روش نیز به خوبی پاسخگوی کسری گاز است.

وی افزود: مصرف گاز استان سمنان در بخش صنعت ۳۴.۷ و در نیروگاه‌ها ۴۸ درصد است.

کد خبر: ۱۱۱٬۱۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha