۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳
برخورداری ۹۹ درصد جمعیت شهری آذربایجان غربی از آخرین نسل اینترنت همراه
مدیرکل ارتباطات آذربایجان غربی خبر داد

برخورداری ۹۹ درصد جمعیت شهری آذربایجان غربی از آخرین نسل اینترنت همراه

ارومیه- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان آذربایجان غربی گفت: امروز ۴۷ شهر استان با پوشش جمعیتی ۹۹.۴ درصد از آخرین نسل اینترنت همراه برخوردار هستند.

به گزارش خبرنگار بازار، قاسم جلیلی نژاد قبل از ظهر پنج شنبه در جمع مدیران این اداره کل به منظور بررسی دستاوردهای این نهاد در طول سال گذشته گفت: از ابتدای دولت دوازدهم تاکنون شاهد رشد ۹۵ درصدی در حوزه ارتقای سایت های آخرین نسل تلفن همراه بوده ایم که امروز ۴۷ شهر استان با پوشش جمعیتی ۹۹.۴ درصد از آخرین نسل اینترنت همراه برخوردار هستند.

وی ادامه داد: آذربایجان غربی با بیش از یک هزار و ۲۰۰ سایت تلفن روستایی به عنوان پایلوت اجرای طرح ارتقا تلفن روستایی به تلفن همراه انتخاب و با اجرایی شدن آن تمام این سایت ها با ۱۰ مرکز بی سی اس به شبکه همراه اول برگردان شد و تمامی مشترکین سایر اپراتور ها از طریق سوئیچ همراه اول از این سرویس بهره مند می شوند.

جلیل نژاد افزود: طرح اجرای ۳۲۰ کیلومتر فیبرنوری برای توسعه پهن باند روستایی را در برنامه داریم که تا به امروز ۵۵ کیلومتر آن اجرایی شده است.

تلاش برای برخورداری روستاهای استان از اینترنت پرسرعت

وی با اشاره به وعده این سازمان مبنی بر تحت پوشش قرار دادن روستاهای بالای ۲۰ خانوار از اینترنت پرسرعت گفت: این وعده در دو فاز عملیاتی شد که در فاز اول، یک هزار و ۴۰۹ روستا از اینترنت پر سرعت برخوردار شدند و در فاز دوم که تحت عنوان پروژه همت نام گذاری شده است، یک هزار و ۱۴۲ روستا به اینترنت پر سرعت مجهز می‌شوند که تاکنون ۲۶۷ روستا تجهیز شده و زیرساخت و فونداسیون ۹۰ درصد بقیه سایت ها انجام شده است.

مدیرکل ارتباطات آذربایجان غربی افزود: در صورت تامین تجهیزات در اسرع وقت ۱۰۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل می شوند.

۷۰ درصد از نقاط کور جاده ای تحت پوشش قرار گرفتند

وی در خصوص پوشش نقاط کور جاده ای به خاطر کوهستانی و صعب العبور بودن استان گفت: ۲۰۰ کیلومتر از نقاط کور جاده ای نیازمند اصلاح و بهبود پوشش بود که تاکنون ۷۰ درصد آن تحت پوشش قرا گرفته و ۳۰ درصد مابقی نیاز به ایجاد سایت است که در صورت ایجاد جاده دسترسی و زیرساخت برق به سرانجام می رسد.

جلیل نژاد اخذ مجوز ایجاد بزرگترین و اولین قطب دیتا سنتر کشور در منطقه آزاد ماکو را با هدف توسعه کسب و کارهای الکترونیکی و زیرساخت های ارتباطی اعلام کرد و گفت: این قطب به عنوان نماد شبکه ملی اطلاعات کشور در نقشه معماری جدید با سرمایه گذاری بخش خصوصی انجام  می شود.

اجرای ۶۷ کیلومتری فیبر نوری در ارومیه

وی با اشاره به فراهم کردن بستر شهر هوشمند ارومیه گفت: اجرای ۶۷ کیلومتری فیبر نوری با وجود تحریم های ظالمانه به عنوان یک طرح اقتصاد مقاومتی در جهت تامین زیرساخت های شهرهوشمند ارومیه است.

جلیلی نژاد به دستاورد دیگری در حوزه ارتباطات اشاره کرد و گفت: ایستگاه فضایی ثابت سلماس با تحویل موقت زمین به وسعت ۴۰ هکتار کلید خورده است و این ایستگاه به عنوان یکی از چهار ایستگاه اصلی کشور وظیفه کنترل و بهره‌برداری از ماهواره‌های ساخته شده در کشور و نیز دریافت تصاویر ماهواره‌ای جدید و ارائه آن به کاربران و سازمان‌های بهره‌بردار از جمله جهاد کشاورزی و مدیریت بحران و همچنین استارتاپ‌های فضایی برای توسعه کسب و کارهای فضاپایه را عهده دار است.

کد خبر: ۱۱٬۱۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha