۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۰۶:۰۶
افزایش ارزش دارایی وسبحان با وجود افت شاخص
بازار گزارش می دهد؛

افزایش ارزش دارایی وسبحان با وجود افت شاخص

با توجه به اینکه ارزش دارایی های شرکت وسبحان از انتهای تیر ۱۳۹۹ تا انتهای تیر ۱۴۰۰ حدود ۳ درصد رشد داشته نشان می دهد که این شرکت در سرمایه گذاری موفق عمل کرده است.

بازار؛ گروه بورس: شرکت وسبحان در حوزه سرمایه گذاری فعال است و از آنجایی که در بازاری سرمایه گذاری می کند که با وجود رشد نرخ دلار بیش از ۳۳ درصد کاهش ارزش داشته سودسازی شرایط خاص خودش را دارد. در واقع  سود حاصل از فروش سرمایه گذاری هایی که کمتر تکرارپذیر است به دلیل کاهش ارزش مجموع بازار کمی کاهش پیدا کرده است.

در مجمع این شرکت در مورد لزوم تعدیل سود به واسطه وضعیت خرید اسناد خزانه تاکید شد که سیاست شرکت در مورد اسناد خزانه شناسایی سود در سررسید اسناد است و مجموع منافع سهامداران در فروش اوراق لحاظ می شود. همچنین در مورد فروش اوراق مباحث مالیاتی هم مورد اهمیت است که باعث شناسایی سود کمتر می شود.

با توجه به اینکه ارزش دارایی های شرکت وسبحان از انتهای تیر ۱۳۹۹ تا انتهای تیر ۱۴۰۰ حدود ۳ درصد رشد داشته است نشان می دهد که این شرکت در سرمایه گذاری های یک سال گذشته موفق عمل کرده است و عملا افت شاخص بورس تاثیری در افت دارایی های شرکت نداشته است. در واقع خالص ارزش روز دارایی های شرکت معادل ۱۰۶۴۴ هزار میلیارد ریال است و عمده سودآوری شرکت مربوط به مالکیت شرکت پتروشیمیران است.

نسبت قیمت به NAV شرکت در تیرماه ۹۹ حدود ۱۰۲ درصد بوده که این نسبت در تیر ۱۴۰۰ به ۶۳ درصد رسیده است و با توجه به اینکه ۶۳ درصد سرمایه گذاری های شرکت در صنعت پتروشیمی، ۸ درصد در املاک و ۲۹ درصد سرمایه گذاری کوتاه مدت در بورس اوراق بهادار تهران است وضعیت شرکت کاملا مساعد است زیرا در یک سال گذشته شرکت های پتروشیمی رشد خوبی در قیمت داشته اند و حتی برخی از آنها از سقف تاریخی خود عبور کرده اند و از آنجایی که بیشترین سهم دارایی وسبحان در پتروشمیران است این شرکت ظرفیت بالایی در سوسازی دارد.

کد خبر: ۱۱۰٬۹۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha