۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۲
حمایت ابرکو معاملات مثبت بازار را تضمین می کند| اهرم بورس کالا برای مثبت شدن فولادی در هفته آینده
بازار گزارش می دهد؛

حمایت ابرکو معاملات مثبت بازار را تضمین می کند| اهرم بورس کالا برای مثبت شدن فولادی در هفته آینده

با توجه به اینکه شاخص کل هفته گذشته مثبت بسته شد و در حال تثبیت شدن روی مقاومت کیجونسن هست و از طرفی حمایت ابر کومو را هم پشت سرش دارد پیش بینی شود بازار هفته جاری مثبت باشد.

بازار؛ گروه بورس: با توجه به اینکه در هفته جاری با وجود اینکه یک روز بازار تعطیل بود شاخص کل مثبت بسته شد نشان می دهد که در حال تثبیت شدن روی مقاومت کیجونسن هست و از طرفی حمایت ابر کومو را هم پشت سرش دارد و این مساله کمک کرده تا پیش بینی شود بازار شنبه و هفته بعد به مراتب بهتر از هفته گذشته باشد.

مروری بر وضعیت بازار در هفته جاری می تواند ابعاد حرکت سهام در هفته های پیش رو را هم تعیین کند. در بازار روز چهارشنبه حدود ۲۰۰ میلیارد تومان خروج پول حقیقی صورت گرفت و ارزش معاملات خرد نیز ۵۹۴۹ میلیارد تومان به ثبت رسید که ۶ درصد بیشتر از دوشنبه بود و این مساله می تواند یک امتیاز مثبت باشد، هرچند نباید فراموش کرد که ارزش معاملات هنوز بسیار پایین تر از سطح معاملات در ابتدای تابستان ۱۴۰۰ است اما از آنجایی که بازار چند روزی است که در حال تثبیت است به نظر می رسد که این تعادل به معنای ادامه شد بازار خواهد بود.

پالایشی‌هابا دستورالعمل جدید وزارت نفت و افزایش تخفیف نرخ خوراک دریافتی مورد اقبال سهامداران قرار گرفته‌اند، و روز چهارشنبه، هم بیشترین تاثیر را بر مثبت بودن شاخص گذاشتند و هم بیشترین حجم معاملات را از آنِ خود کردند

در واقع در بازار بین التعطیلیِ روز چهارشنبه اگرچه حجم های قابل توجهی به چشم نمی خورد اما معاملات همچنان در مدار مثبت در جریان بود و شاخص کل بورس تهران با رشد ۴۶۰۰ واحدی تا مرز ۱ میلیون ۴۹۰ هزار واحد پیشروی کرد و شاخص هموزن نیز سبزپوش بوده و ۱۹۰۰ واحد به جلو گام برداشته است. پالایشی‌ها هم که با دستورالعمل جدید وزارت نفت و افزایش تخفیف نرخ خوراک دریافتی مورد اقبال سهامداران قرار گرفته‌اند، و روز چهارشنبه، هم بیشترین تاثیر را بر مثبت بودن شاخص گذاشتند و هم بیشترین حجم معاملات را از آنِ خود کردند.

حالا با توجه به اینکه معاملات در یک ماه گذشته متعادل با کمی افت همراه بوده تعداد نمادهای مثبت در بورس روز چهارشنبه به ۱۹۶ نماد می رسید که نسبت به آمار شهریور ماه رشد داشته و همچنین نمادهای صف خرید به ۳۳ نماد رسد و تعداد نمادهای که متعادل در منفی ها معامله می شوند ۱۷۶ مورد بود و تنها ۱۴ مورد صف فروش بودند که نشان دهنده تقاضای خوب بازار است و در فرابورس هم که در چند وقت اخیر رشد خوبی داشته حدود ۱۷۲ نمهاد روز چهارشنبه مثبت معامله می شدند و ۶۶ نماد هم صف خرید بودند و از ۱۳۱ نمادی که در منفی ها معامله می شدند تنها ۶۶ نماد صف فروش بودند که بیشتر شامل نمادهایی می شدند که در سه ماهه گذشته رشد بسیار بالایی داشته اند.

دو نماد وسدید و وحافظ واگرایی مثبت و ۶ نماد شبندر، تاپکیش، وثنو، غزر، امین و شساخت واگرایی منفی داشتند. همچنین دو نماد پخش و فارس در محدوده مقاومتی و سه نماد وثوق، وکادو و شوینده در محدوده حمایتی قرار دارند

روز چهارشنبه سه نماد غشوکو، فروس و ویسا بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند و نمادهای بترانس، پلوله، تبرک، کسرا، دقاضی، ثنور، رتکو، قصفها، گپارس، ورازی و لمت در هفته گذشته ورود پول هوشمند داشته اند و سه نماد بکاب، مفاخر و وتعادن بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند داراب، برکت، قشیرین، مفاخر، ثعمتا، قجار، خنصیر، کاما وگردش، آ اس پ، بایکا، قزوین، وسدید، وملی، فسپا، آیین، وی و شسینا خروج پول هوشمند داشتند.

همچنین در معاملات پایان هفته قدرت خریدار در نمادهای سپ، قرن، کاذر، گپارس، ونفت، وشمال وساپا، ویرا، تاصیکو، ثامان، خاهن، خدیزل، دکپسول و دحاوی بیشترین برتری را داشتند و در نمادهای پارتا، پکرمان، دشیری، غصینو، قیتسو، کباهد و کچاد فروشنده ها دست برتر را داشتند.

دو نماد وسدید و وحافظ واگرایی مثبت و ۶ نماد شبندر، تاپکیش، وثنو، غزر، امین و شساخت واگرایی منفی داشتند. همچنین دو نماد پخش و فارس در محدوده مقاومتی و و سه نماد وثوق، وکادو و شوینده در محدوده حمایتی قرار دارند

معاملات بورس کالا و تاثیر آن بر ارزش نمادها

یکی از عوامل موثر در قیمت سهام، وضعیت عرضه کالا و سودسازی شرکت است، در چند وقت اخیر افزایش قیمت دلار باعث بالا رفتن درآمد شرکت های فولادی و پتروشیمی شده است، زیرا قیمت پایه محصولات این شرکت ها بر مبنای فوب خلیج فارس تعیین می شود

به طور یکی از عوامل موثر در قیمت سهام، وضعیت عرضه کالا و سودسازی شرکت است، در چند وقت اخیر افزایش قیمت دلار باعث بالا رفتن درآمد شرکت های فولادی و پتروشیمی شده است، زیرا قیمت پایه محصولات این شرکت ها بر مبنای فوب خلیج فارس تعیین می شود و از طرف دیگر شرکت هایی که در بورس کالای ایران توانسته باشد محصول بیشتری را به فروش برسانند سودسازی بیشتری خواهند داشت، از این رو گزارشی از عرضه های شرکت های فولاد در بورس کالا ارزیابی شده که می تواند روی خرید سهام شرکت ها در هفته های آتی هم تاثیر مثبت بگذارد.

۱۰۰۰۰ تن شمش بلوم ارفع با قیمت ۱۲۲۹۷۵ ریال عرضه و ۳۰۰۰ تن آن تا قیمت ۱۲۹۵۸۹ ریال رقابت شد که ۵.۳ درصد بالاتر از قیمت پایه است. همچنین در جریان معاملات روز، ۱۰۰۰۰ تن شمش بلوم ارفع با قیمت ۱۲۹۴۰۳ ریال مچ شد.

۲۰۰۰۰ تن شمش بلوم نماد کاوه با قیمت ۱۲۴۵۶۱ ریال عرضه و ۵۷۰۰ تن آن تا قیمت ۱۲۷۵۶۹ ریال رقابت شد که ۲.۴ درصد بالاتر از قیمت پایه است. همچنین در جریان معاملات روز، ۲۰۰۰۰ تن شمش بلوم #کاوه با قیمت ۱۲۷۱۶۷ ریال مچ شد.

۱۵۰۰۰ تن شمش بلوم فخوز با قیمت ۱۲۴۱۶۴ ریال عرضه و ۴۰۰۰ تن آن تا قیمت ۱۲۸۹۸۰ ریال رقابت شد که ۳.۸ درصد بالاتر از قیمت پایه است. همچنین در جریان معاملات روز، ۱۵۰۰۰ تن شمش بلوم فخوز با قیمت ۱۲۸۷۳۹ ریال مچ شد.

۱۰۰۰۰ تن شمش بلوم فجهان با قیمت ۱۲۲۹۷۵ ریال عرضه و ۱۰۰۰ تن آن تا قیمت ۱۲۹۳۹۹ ریال رقابت شد که ۵.۲ درصد بالاتر از قیمت پایه است. همچنین در جریان معاملات روز، ۱۰۰۰۰ تن شمش بلوم فجهان با قیمت ۱۲۸۹۰۲ ریال مچ شد. همچنین ۵۰۰۰ تن شمش بلوم فخاس با قیمت ۱۲۹۰۶۶ ریال عرضه و ۲۰۰۰ تن معامله با همان قیمت پایه صورت گرفت.

کد خبر: ۱۱۰٬۸۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha