۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۶
جاذبه‌های دیدنی کیش، مشهد و تهران برای سفرهای ۲۴ ساعته

جاذبه‌های دیدنی کیش، مشهد و تهران برای سفرهای ۲۴ ساعته

سفرهای یک روزه داخل شهری کم هزینه هستند. گشت و گذارهای یک روز برای کسانی که در یک شهر مهمان هستند انتخاب‌های خوبی می‌تواند داشته باشد.

به گزارش بازار، گشت و گذار و سفر همیشه یک هفته‌ای یا چند روزه نیست. ممکن است سفر برای یک روز که بیست و چهار است تدارک دیده شده باشد. گاهی پیش خواهد آمد یک روز خود را برای گشت و گذار در یک شهر در نظر بگیرید. لازم به ذکر است که نمی‌توان بیست و چهار ساعت یک شبانه‌روز را کامل استفاده کنیم.

سفرهای یک روزه داخل شهری کم هزینه هستند. گشت و گذارهای یک روز برای کسانی که در یک شهر مهمان هستند انتخاب‌های خوبی می‌تواند داشته باشد. یک شهر برای سفر یک روزه گزینه‌های زیادی دارد. هر شهری را که در نظر داشته باشید مقاصد گردشگری یک روزه را در آن می‌توانید پیدا کنید.

کیشگردی در کمتر از ۲۴ ساعت

جاذبه‌های دیدنی کیش، مشهد و تهران برای سفرهای ۲۴ ساعته

اگر شما یک ۲۴ ساعته به جزیره کیش دارید اصلا نگران وقت کم نباشد. همین بیست و چهار ساعت را می‌توانید برای دیدن این جزیره زیبا برنامه‌ریزی کنید.

بازار ماهی‌فروش‌ها در کیش انتخاب و گزینه مناسبی برای این زمان کم است. اصلا نیاز نیست حتما از این بازار خرید کنید. دیدن انواع ماهی و میگو خالی از لطف نیست. این بازار نزدیک به ۳۰ سال است که فعالیت خود را آغاز کرده است. این سال‌ها بازار به دلیل استقبال و بازدید گردشگران گسترش نیز داشته است. بعضی از هتل‌های جزیره مانند هتل شایان کیش دسترسی مناسبی به این بازار و سایر جاذبه‌های شهر دارند.

بازار ماهی‌فروش‌ها یکی از محل‌های پر رفت و آمد و پربازدید است. نمایشگاهی در بازار تعبیه شده است. این نمایشگاه به صید ماهی و تاریخ ماهیگیری اشاره دارد. گشت و گذار یک روزه در این بازار و نمایشگاه داخل آن شما را کامل با جزیره کیش آشنا خواهد کرد.

چگونگی صید ماهی و آبزیان دیگر مانند میگو در این نمایشگاه در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد. ورودی بازار ماهی‌فروش‌ها یک مجسمه صیاد قرار گرفته است. این مجسمه در حال صید ماهی است. اگر قصد خرید از بازار را داشته باشید تمامی ماهی‌ها صید روزانه هستند. انواع ماهی‌ها که در این بازار خواهید دید زیاد هستند. ماهی حلوا، سه‌کله، سرخو، جاش، کافر و... قسمتی از ماهی‌ها را تشکیل داده‌اند.

ورود به این بازار فقط به دیدن ماهی، میگو و دیگر آبزیان ختم نخواهد شد. خود را با چند ساعت ماهیگیری نیز می‌توانید سرگرم کنید. ماهیگیری در این سواحل آبی رنگ و آرام سرگرمی خوبی خواهد بود. آرامش این آب‌ها لذت ماهیگیری را صد برابر خواهد کرد.

زمان ماهیگیری دیدن مرجان‌های دریایی خالی از لطف نیست. تهیه وسایل ماهیگیری در این جزیره اصلا کار سختی نیست. در این خلیج همیشه فارس ماهی‌های متنوعی برای صید یافت خواهد شد. گشت و گذار در بازار ماهی‌فروش‌ها و وقت گذاشتن برای ماهیگیری در خلیج یک روز شما را پر خواهد کرد. خورشید در حال غروب کردن است. نگاهی به ساعت خود داشته باشید. باید سریعا خود را به فرودگاه برسانید وقت رفتن است.

مشهدگردی در کمتر از ۲۴ ساعت

نود و نه درصد کسانی که به شهر مشهد پایتخت معنوی ایران سفر می‌کنند به نیت زیارت حرم امام رضا (ع) خواهد بود. زیارت این حرم اگر خیلی زمان شما را بگیرد بیشتر از سه یا چهار ساعت نخواهد شد. یک شبانه‌روز خود را نمی‌توانید داخل حرم سپری کنید. زیارتتان قبول باشد.

از حرم که خارج شدید اطراف حرم امام هشتم شیعیان بازارهای زیادی است که شما را سرگرم خواهد کرد. قبل از اینکه روز شما کامل تمام شود سریعا خود را به آرامگاه فردوسی برسانید. دیدن آرامگاه  این شاعر پارسی زبان حسابی شما را سرگرم خواهد کرد. اگر مبدا حرکت شما حرم امام رضا باشد و مقصد را آرامگاه فردوسی در نظر بگیرید یک ساعته به این آرامگاه خواهید رسید.

آرامگاه فردوسی محل خاکسپاری حکیم ابوالقاسم فردوسی است. این آرامگاه در شهر توس مشهد بنا شده است. بنای آرامگاه فردوسی در سال ۱۳۵۴ ثبت ملی شده است. این مجموعه جدای از مقبره شاعر ایرانی که برای بازدید از آن به توس رفته‌اید فضاهای دیگری نیز دارد.

مساحت آرامگاه شش هکتار برآورد شده است. باغ آرامگاه، تندیس فردوسی و استخر مجموعه چند ساعت وقت شما را پر خواهد کرد. مهدی اخوان ثالث شاعر اشعار نیمایی (سفید) نیز در این باغ  به خاک سپرده شده است. اگر به صدای استاد شجریان نیز علاقه‌مند بوده‌اید می‌توانید سری هم به آرامگاه این استاد نامدار آواز ایرانی بزنید.

جاذبه‌های دیدنی کیش، مشهد و تهران برای سفرهای ۲۴ ساعته

داستان‌های شاهنامه به کمک نقوش سنگی برجسته مدت زمان زیادی شما را سرگرم خواهد کرد. کتیبه‌های سنگی زیادی در این آرامگاه قرار دارد. کتیبه‌ها، سروده‌های فردوسی و دیگر شعرای ایران را به نمایش گذاشته است. بازدید از این آرامگاه تقریبا یک روز شما را خواهد گرفت. سر را که بجنبانید ساعت پنج بعد از ظهر شده است. آرامگاه در این ساعت تعطیل خواهد شد. سریعا یک ماشین سوار شوید و خود را به داخل شهر برسانید. چند سوغاتی که بخرید وقت شما برای گشت و گذار یک روزه در شهر تمام شده است. خود را به وسیله نقلیه‌ای که برای برگشت انتخاب کرده‌اید برسانید. روی صندلی خود بنشینید. سفر به پایان رسیده است. با توجه به قیمت‌های مناسب هتل سارینا مشهد، این هتل می‌تواند یک گزینه‌ی اقامتی مناسب برای افرادی باشد که مدت زمان کوتاهی در این شهر هستند.

تهران‌گردی در کمتر از ۲۴ ساعت

اگر شما به این شهر که پایتخت ایران است سفر کردید بدانید که در یک روز خیلی نمی‌توانید به مکان‌ها و مقاصد گردشگری زیادی سر بزنید. بیشتر وقت شما در ترافیک این شهر سپری خواهد  شد. لازم نیست نگران باشید. همین وقت کم خود را می‌توانید به خوش‌گذرانی در این شهر اختصاص دهید. پیشنهاد می‌کنیم اگر در این شهر به دنبال هتل هستید، در هتل‌هایی مثل هتل آزادی تهران اقامت داشته باشید تا هم از شلوغی تهران کمی دور باشید هم دسترسی نسبتا مناسبی به جاهای دیدنی این شهر داشته باشید.

بهترین انتخاب در این موقعیت پل طبیعت است. اطراف پل طبیعت را چند بوستان زیبا احاطه کرده است. شما با یک تیر چندین هدف را نشانه گرفته‌اید. پل طبیعت تقریبا در مرکز تهران قرار دارد. شرق این پل، بوستان تخت جمشید (پارک طالقانی) است. پل طبیعت در محوطه تپه‌های عباس‌آباد ساخته شده است.

پل طبیعت یک پل دو طبقه برای پیاده‌روی است. وقتی روی پل ایستادید تمام شهر تهران را از هر سمت می‌توانید ببینید. سمت شمال را که نگاه کنید کوه‌های دربند، درکه، دارآباد دیده خواهد شد. برای رسیدن به این پل بهتر است از مترو استفاده کنید. ایستگاه متروی حقانی پیاده شوید و از ساختمان مترو خود را به بیرون محوطه برسانید. تابلوی پل طبیعت شما را به مقصد خواهد رساند. غرب پل طبیعت نیز پارک آب و آتش قرار دارد. شما با انتخاب پل طبیعت؛ پارک تخت جمشید، پارک آب و آتش، موزه دفاع مقدس و... را خواهید دید. خیلی وقت ندارید. پیاده‌روی در این فضاها صبح زود شما را به اواخر شب خواهد رساند. مجدد سوار مترو شوید تا با کمترین زمان خود را برای رفتن آماده کنید.

سفری که قرار است با چند ساعت و در زمان کمی پیش برود ویژگی‌های خاص خودش را دارد. اولین مساله‌ای که در یک سفر یک روزه باید مد نظر داشته باشید مقاصد نزدیک به هم است. نزدیکی مکان‌هایی که انتخاب می‌کنید در وقت و زمان شما صرفه‌جویی می‌کند. یک موزه، پارک، آثار باستانی، نمایشگاه، جاذبه‌های طبیعی، باغ و... که  برای بازدید از آنها برنامه‌ای دارید اگر در یک محدوده شهر باشند شما می‌توانید برای بازدید از چند جا وقت بگذارید.

کد خبر: ۱۱۰٬۸۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha