۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰
افزایش روز شمار قیمت ها در چهارمحال و بختیاری| مردم چشم انتظار ثبات بازار هستند
گزارش بازار؛

افزایش روز شمار قیمت ها در چهارمحال و بختیاری| مردم چشم انتظار ثبات بازار هستند

شهرکرد- افزایش قیمت کالاها در بازار چهارمحال و بختیاری همچنان ادامه دارد و مردم در انتظار ثبات وضعیت بازار هستند.

بازار؛ گروه استان ها: چهارمحال و بختیاری یکی از استان های کم درآمد و کمتر توسعه یافته کشور به شمار می رود که بررسی ها نشان می دهد با وجود درآمد پایین مردم بسیاری از کالاها با قیمت های بالاتری نسبت به دیگر استان ها توسط مردم خریداری می شود. از طرفی قیمت کالاها روز به روز در سطح استان در حال افزایش است و نگرانی ها در این زمینه در حال افزایش است.

افزایش روز شمار قیمت ها
یکی از شهروندان شهرکرد در خصوص افزایش قیمت کالاها در استان به خبرنگار بازار اظهار داشت: قیمت کالاها هیچ ثباتی ندارد و هر روز شاهد افزایش قیمت کالاها هستیم.

فاطمه موسوی گفت: مردم کالاها و وسایل مورد نیاز را هر روز با قیمت بالاتری خریداری می کنند و هیچ ثباتی را نمی توان برای هیچ کالایی در استان پیش بینی کرد.

وی  تاکید کرد: قیمت برخی اجناس در استان بیش از سایر استان ها است . هنگامی که علت را از فروشندگان پرس و جو می کنیم، هزینه بالای حمل و نقل را به استان عنوان می کنند.

موسوی گفت: از مسئولان خواستار این هستم که قیمت ها ثبات داشته باشد تا مردم بدون هیچ مشکلی بتوانند کالای مورد نیاز خود را خریداری کنند.

قیمت خودرو در استان روند افزایشی دارد و قیمت برخی خودرو ها سه الی ۱۰ میلیون تومان افزایش یافته است 

یکی از فروشندگان خودرو در چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: قیمت خودرو در استان روند افزایشی دارد و قیمت برخی خودروها سه الی ۱۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

علی کاووسی بیان کرد: طی هفته های گذشته با اعلام خبر واردات خودرو، بازار روند کاهشی گرفت که پس از مخالفت با واردات، روند افزایشی قیمت خودرو آغاز شد و هم اکنون ادامه دارد.

وی گفت: خریداران خودرو در بازار شهرکرد بسیار کم شده اند و مردم در انتظار ثبات قیمت هستند.

افزایش روز شمار قیمت ها در چهارمحال و بختیاری| مردم چشم انتظار ثبات <a class=بازار هستند" height="400" src="https://media.tahlilbazaar.com/d/2020/07/31/4/34433.jpg" width="600" />

وی ادامه داد: افزایش قیمت خودرو ها با درآمد مردم همخوانی ندارد و خرید و فروش بیش تر در بخش خودروهای کار کرده است.

روند افزایشی قیمت ۳۷ کالای مصرفی در چهارمحال و بختیاری
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با خبرنگار بازار گفت: قیمت برخی کالاها در سطح استان چهارمحال و بختیاری افزایش داشته است.

سجاد رستمی با بیان اینکه قیمت ۹۰ کالای اساسی در بازار چهارمحال و بختیاری مورد بررسی قرار گرفت، اظهار داشت: قیمت ۱۸ کالا کاهشی و قیمت ۳۷ کالای مصرفی در استان چهارمحال و بختیاری افزایشی بوده است.

وی تاکید کرد: قیمت برخی کالاها در استان از جمله غلات و پیاز و... کاهشی و قیمت برخی کالاها از جمله برنج داخلی، موز، ماست، روغن موتور، رب گوجه و تخم‌مرغ افزایشی گزارش شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به افزایش نظارت ها در بازار چهارمحال و بختیاری، بیان کرد: بازرسی از واحدهای صنفی در استان ۱۲ درصد افزایش یافته است.

افزایش روز شمار قیمت ها در چهارمحال و بختیاری| مردم چشم انتظار ثبات بازار هستند

وی تاکید کرد:  از ابتدای سال‌جاری تا پایان شهریورماه سه هزار و ۲۷۶ بازرسی از این واحدها انجام شده است و نظارت ها همچنان در سطح استان ادامه دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: طی بازرسی های انجام شده بیش از یک هزار و ۵۰۰ پرونده تخلف در سطح استان تشکیل شده است که تشکیل پرونده‌های تخلف نسبت به مدت مشابه در سال گذشته با رشد ۳۶ درصدی مواجه شده است.

وی ادامه داد: تامین کالاهای اساسی و جلوگیری از کمبود آنها در بازار از مهمترین اهداف سازمان صمت چهارمحال و بختیاری است که تاکنون هیچ کمبودی در این زمینه گزارش نشده است.

دولت نقش مهمی در جلوگیری از افزایش قیمت کالاها در بازار دارد که مهمترین نقش آن در این زمینه کنترل تورم است

کارشناس امور اقتصادی در استان چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: گرانی کالا ها در یک جامعه به علت کاهش عرضه و یا کمبود آن ایجاد می شود.

امیر جوانبخت بیان کرد: هنگامی که تقاضا برای یک کالا افزایش یابد و عرضه کم باشد، شاهد افزایش قیمت برای آن کالا هستیم. کاهش عرضه اقلام و همچنین افزایش هزینه های تولید موجب گرانی کالا در بازار می شود.

این کارشناس امور اقتصادی تاکید کرد: دولت نقش مهمی در جلوگیری از افزایش قیمت کالاها در بازار دارد که مهمترین نقش آن در این زمینه کنترل تورم است.

جوانبخت تصریح کرد: کنترل تورم به صورت غیر مستقیم مانع افزایش قیمت کالاها می شود.

وی گفت: افزایش نظارت ها و جلوگیری از احتکار توسط سودجویان از دیگر وظایف دولت است که می تواند مانع افزایش قیمت کالاها شود.

جوانبخت بیان کرد: رصد به موقع بازار و جلوگیری از کاهش عرضه از طرفی و راه اندازی واحدهای تولید و افزایش عرضه موجب ثبات قیمت ها و حتی کاهش قیمت ها شود.

وی گفت: توسعه بخش تولید و فعال کردن شهرک های صنعتی از طرفی موجب ارتقای بخش اقتصادی کشور و از طرفی موجب افزایش عرضه و ثبات قیمت ها می شود.

حمایت از شرکت های دانش بنیان در کشور ضروری است
وی تاکید کرد: حمایت از شرکت های دانش بنیان برای تولید کالاهای وارداتی که که دانش آن در کشور وجود ندارد باید مورد توجه دولت باشد چرا که می تواند نقش مهمی در کاهش قیمت کالاهای وارداتی داشته باشد.

وی گفت: باید با تمام توان در مسیر ارتقای بخش تولید حرکت کرد و تولید را افزایش داد و این مهم می تواند بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور از جمله گرانی های پی در پی و کمبود کالاها را حل کرد.

ثبات قیمت ها و قطع شدن روند افزایشی آنها از مهمترین خواسته های مردم از دولت جدید است تا بدون دغدغه کالاهای مورد نیاز خود را خریداری کنند و مسئولان اقتصادی کشور باید تلاش خود را برای ثبات قیمت و جلوگیری از افزایش ها انجام دهند تا دغدغه های مردم در این زمینه حل شود و فشار اقتصادی به مردم کمتر شود.

کد خبر: ۱۱۰٬۸۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha