۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۷
حذف امضاهای طلایی از سازمان دامپزشکی
رئیس سازمان دامپزشکی کشور عنوان کرد

حذف امضاهای طلایی از سازمان دامپزشکی

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: در این سازمان دیگر چیزی به نام اعطای مجوز وجود ندارد و آن چه صادر می‌شود تاییدیه سلامت است که این موضوع از حیطه رئیس سازمان حذف شده است.

به گزارش بازار، صفرعلی ماکنعلی در نشست خبری صبح امروز اظهار داشت: در حال حاضر ۹۰ درصد مکاتبات تاییدیه سلامت به صورت اینترنتی انجام می‌شود که این میزان به صددرصد نیز خواهد رسید و کسی برای مجوز به سازمان دامپزشکی نمی‌آید و تمام مراحل به صورت آنلاین انجام می‌شود، ضمن اینکه مراحل اعطای مجوز در موارد گوناگون تسهیل شده است.
 
رئیس سازمان دامپزشکی گفت: در مورد تب برفکی در ۴۰ سال اخیر برای اولین بار کانونی به ثبت نرسیده است و واکسن‌های این بیماری در داخل کشور به طور کامل تولید می‌شود و در حال حاضر کشورمان آمادگی تامین واکسن برای بازارهای منطقه‌ای را دارد قیمت این واکسن نیز با تولید گسترده از ۶۹ هزار تومان به ۲۰ هزار تومان کاهش یافته است.
 
ماکنعلی افزود: در سال ۹۶، ۲۶ میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه مرغ معدوم شد که سه هزار میلیارد تومان برای این معدوم سازی هزینه شد که این موضوع به دلیل شیوع آنفلوآنزای پرندگان بود، اما با برنامه تدوین شده در سال ۹۹ این آمار بسیار پایین آمد به شکلی که در تولید تخم مرغ هیچ خللی وارد نشد.
 
وی گفت: در حال حاضر آنتی ژل و بذر واکسن آنفلوآنزای پرندگان در داخل کشور در سه مرکز مجوز تولید گرفته که این مراکز می‌توانند واکسن آنفلوآنزای فوق حاد مرغی تولید کنند.
 
رئیس سازمان دامپزشکی افزود: سال ۹۹ مطلوب‌ترین شرایط در طیور ایران حاکم بوده و این شرایط در سال جاری نیز ادامه دارد و در حال حاضر تشخیص آنفلوآنزای پرندگان در کوتاه‌ترین زمان انجام می‌پذیرد.
 
ماکنعلی گفت: با اقدامات صورت گرفته در راستای رصد و پایش بیماری دام و طیور و رسیدن به استانداردهای بین المللی از این پس ایرانی‌ها می‌توانند با اسب ایرانی در مسابقات بین المللی شرکت کنند و دیگر نیازی به اجاره اسب در کشورهای دیگر نیست.

کد خبر: ۱۱۰٬۷۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha