۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۵
تدبیر برای تاثیر ارز دولتی در کاهش قیمت کالاهای اساسی| انتشار صورت‌های مالی، گامی کوچک اما مثبت
گفتگو با عضو کمیسیون اقتصادی مجلس

تدبیر برای تاثیر ارز دولتی در کاهش قیمت کالاهای اساسی| انتشار صورت‌های مالی، گامی کوچک اما مثبت

طغیانی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در بسیاری از موارد ارز ترجیحی و دولتی را تخصیص دادیم، اما قیمت کالای اساسی مردم کاهش نیافته است لذا حتماً باید برای این مسئله چاره اندیشی کرد.

مهدی طغیانی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به جلوگیری از افزایش قیمت کالاهای اساسی مردم گفت: مجلس در این بخش پیش بینی‌های خود را داشته و به عنوان مثال در زمینه تخصیص ارز ترجیحی و ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی سیاست گذاری‌های لازم را اعمال کرده است لذا آنقدر که به مجلس مربوط است، شرایط لازم را مهیا کرده و این مسئله را دنبال خواهد کرد.

نماینده مردم اصفهان با بیان این که در حال حاضر ما باید مدیریت دولت در زمینه کنترل قیمت کالای اساسی را مدنظر قرار دهیم بیان داشت: پیرو مدیریت دولت، اصلاحات لازم در این بخش باید اعمال شود.

طغیانی با بیان این که ما در بسیاری از موارد ارز ترجیحی را تخصیص دادیم، اما قیمت‌ها کاهش نیافت تصریح کرد: حتماً باید برای این مسئله چاره اندیشی کرد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: البته باید به این نکته هم اشاره کرد که ریشه بسیاری از تورم‌ های ناشی در کالاهای اساسی مربوط به بروز نقدینگی و کسری بودجه در جامعه است چرا که باید بیش از پیش این موارد را کنترل کرد و به نوعی باید گفت ریشه بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور افزایش نقدینگی و کسری بودجه است.

وی با بیان این که در صورت مدیریت کسری بودجه می‌توانیم مدیریت مطلوبی در کاهش قیمت کالای اساسی داشته باشیم، گفت: این در حالی است که مقام معظم رهبری در سال‌های گذشته خواستار اصلاح ساختار بودجه بودند همچنین عقلانیت و منطق اقتصادی حکم می‌کند که ما باید بساط کسری بودجه را در کشور جمع کنیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان این که در راستای جبران کسری بودجه باید هزینه‌های جاری کشور را مدیریت کنیم بیان داشت: از این رو گام و قدم اول را باید دولت بردارد و با این حال مجلس هم کمک رسان دولت خواهد بود.

این نماینده مجلس با اشاره به اقدامات مجلس در زمینه اصلاح ساختار بودجه و تصویب چندین بند قانونی اظهار داشت: ما در راستای اصلاح ساختار بودجه تنها یک گام کوچک برداشته ایم با این حال بسیاری از اقدامات لازم برای اینکه ساختار بودجه اصلاح شود نیاز به قانون ندارد و نیاز به عزم و اراده دارد.

طغیانی بیان داشت: به عنوان مثال در حال حاضر ساختار مالی شرکت‌های دولتی نیاز به قانون ندارد و خود دولت می‌تواند به این بخش ورود کند با این حال ما در هفته های گذشته یک گام کوچک را در این بخش مشاهده کردیم و مطلع شدیم که آقای خاندوزی دست به انتشار صورت‌های مالی شرکت‌های دولتی زده اند لذا این مسئله گام کوچک دولت برای اصلاح ساختار بودجه است چرا که دو سوم بودجه مربوط به شرکت‌های دولتی است و باید این بودجه را به درستی شفاف کرد.

وی تاکید کرد: با این حال مجلس تا جایی که می‌توانسته در راستای کاهش قیمت کالاهای اساسی و مدیریت آن به دولت کمک کرده و دولت هم باید مدیریت خود را در این زمینه اعمال کند تا این کالاها با حداقل افزایش در اختیار مردم قرار بگیرند.

کد خبر: ۱۱۰٬۷۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha