۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰۶:۵۲
منع واردات لوازم خانگی کره‌ای به معنای ارائه چک سفید امضا به تولیدکنندگان داخلی نیست
عضو کمیسیون صنایع مجلس در گفتگو با «بازار»:

منع واردات لوازم خانگی کره‌ای به معنای ارائه چک سفید امضا به تولیدکنندگان داخلی نیست

فیروزی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: منع واردات لوازم خانگی کره‌ای به منزله دادن یک چک سفید امضا به تولیدکنندگان داخلی هم نیست تا هر کالایی و با هر قیمت و کیفیتی را به بازار عرضه کنند.

حجت الله فیروزی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به منع واردات لوازم خانگی کره‌ای پیرو دستور مقام معظم رهبری گفت: شعارهایی که در سنوات گذشته از سوی مقام معظم رهبری مشخص شده و سیاست کلی که در بحث اقتصاد مقاومتی داشتیم همگی بیانگر حمایت ایشان از تولید داخل است.

وی تاکید کرد: مطلبی که رهبری درباره منع واردات لوازم خانگی کره‌ای فرمودند ناظر بر حمایت از تولید داخل است؛ با این حال این حمایت به منزله دادن یک چک سفید امضا به تولیدکنندگان داخلی هم نیست تا هر کالایی و با هر قیمت و کیفیتی را به بازار عرضه کنند چرا که در نهایت این مصرفت کننده است که شرایط بازار را تعیین می‌کند بنابراین اگر مصرف کننده رضایتی از قیمت و کیفیت کالا نداشته باشد مطمئناً به کالای قاچاق درون بازار رجوع کرده و از آن استفاده خواهد کرد.

فیروزی ادامه داد: به اعتقاد بنده فرمایشات مقام معظم رهبری مسئولیت تولید کنندگان لوازم خانگی داخل را دو چندان می‌کند لذا حتماً تولید کنندگان باید با مسئولیت پذیری بهتری به سمت تولید کالاهای داخلی بروند آن هم کالاهایی که هم کیفیت و هم قیمت مناسبی داشته باشند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: با توجه به بازدیدهایی که مستمراً از کارخانجات لوازم خانگی داخلی داشتیم، مسئولین این کارخانجات ادعا دارند که عموم قطعاتشان داخلی سازی شده بنابراین با در نظر گرفتن این نکته دیگر ما نباید با هر گونه تغییرات ارزی شاهد تغییر در قیمت لوازم خانگی داخلی باشیم.

فیروزی با بیان این که تولید لوازم داخلی در بازار نباید انحصاری شود بیان داشت: حتماً باید تولید کنندگان ما از ظرفیت‌های خارجی در زمینه ارتقاء تکنولوژی محصولات خود بهره ببرند تا این صنعت توسعه پیدا کند.

کد خبر: ۱۱۰٬۷۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha