۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۴
بازدهی سرمایه‌گذاری‌ها روزانه رصد شود
رئیس هیات‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت:

بازدهی سرمایه‌گذاری‌ها روزانه رصد شود

رئیس هیات‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت بر رصد روزانه بازدهی سرمایه‌گذاری‌ها تأکید کرد و گفت: صندوق‌های بازنشستگی به‌طور کامل یک بنگاه اقتصادی است و باید با اصول ثابت و بلندمدت اقتصادی اداره شود.

به گزارش بازار به نقل از شانا، عبدالحسین بیات در جمع مدیران شرکت سرمایه‌گذاری اهداف گفت: شفاف‌سازی موجب فسادستیزی و صیانت از اموال و دارایی‌های صندوق است، بنابراین صیانت از منابع در گرو شفاف‌سازی است.  

وی افزود: بهره‌مندی از ظرفیت‌های بورس برای فعالیت‌های اقتصادی یکی از عوامل مناسب برای شفاف‌سازی و حفظ منابع است.  

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت با بیان اینکه در حوزه ارزیابی عملکرد نیز باید شفاف اقدام کرد، گفت: طرح‌ها باید به‌درستی و بدون دستکاری شاخص‌ها ارزیابی شوند تا پیش‌بینی‌ها درست باشند. چنانچه عملکرد طرح‌ها به شکل غیرشفاف با شاخص‌های دستکاری شده ارزیابی شوند موجب تصمیم‌گیری غیراقتصادی خواهد شد، بنابراین یکی از ابعاد شفاف‌سازی، ارزیابی طرح‌ها با شاخص‌های درست است.  

بیات، جامعیت محتوای قراردادها را مانع بروز فساد دانست و ادامه داد: پیش‌بینی همه ابعاد و نیازهای قرارداد در تعاریف، تعهدات و سایر اجزا از ابتدای کار، مانع بروز روزنه‌های فساد و نقص می‌شود. در محتوای قراردادها نباید نقاط مبهم، تاریک یا قابل تفسیر به‌وسیله قوانین دیگر وجود داشته باشد، بنابراین در مجموعه شرکت سرمایه‌گذاری اهداف ملاحظات مذکور بسیار مهم است، زیرا این شرکت در حوزه‌های مختلف نفت، گاز و پتروشیمی، سرمایه‌گذاری و فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه بازدهی سرمایه‌گذاری‌ها باید روزانه رصد شود، اظهار کرد: در بنگاه‌های اقتصادی اتخاذ تصمیم به‌موقع و پیش از وقوع واقعه، موجب بهبود شاخص‌های عملکردی، افزایش بهره‌وری و ایجاد ارزش‌افزوده می‌شود.  

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت افزود: صندوق‌های بازنشستگی به‌طور کامل یک بنگاه اقتصادی است و نباید ملاحظات غیراقتصادی در فرآیندهای آن تاثیرگذار باشد، بلکه باید اصول ثابت و بلندمدت اقتصادی بر آن حاکم باشد تا تعهدات قانونی خود را نسبت به بازنشستگان و بازماندگان گرانقدر به‌خوبی محقق کند.  

بیات تأکید کرد: در کنار اصولی مانند مبارزه با فساد و امانتداری،   استفاده از دانش روز، ارتقای سطح مهارت‌ها و توجه به شاخص‌های اقتصادی و بهره‌وری نیز با اهمیت است.  

در این نشست مصطفی امیدقائمی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری اهداف و معاونان شرکت، آخرین وضع این شرکت را در ابعاد مختلف گزارش دادند و رئیس هیئت‌رئیسه نیز از اقدام‌های انجام‌شده قدردانی کرد.      

شرکت سرمایه‌گذاری اهداف، فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت را انجام می‌دهد.

کد خبر: ۱۱۰٬۷۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha