۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۸
رشد ۳۸.۵ درصدی تولید کبالت تا سال ۲۰۲۵

رشد ۳۸.۵ درصدی تولید کبالت تا سال ۲۰۲۵

طی سال جاری میلادی، افزایش فروش خودروهای الکتریکی رشد تقاضا و تولید کبالت را به همراه داشته است. آنها ارزیابی کرده اند که تولید کبالت طی سال های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۵ میلادی افزایش خواهد یافت.

به گزارش بازار به نقل از بورس کالا، براساس اعلام وب سایت اس اند پی گلوبال S&P Global Market Intelligence افزایش تقاضای کبالت به منظور استفاده در باتری خودروهای الکتریکی، تولیدکنندگان بزرگ این محصول را ترغیب به رشد تولید کرده و در نتیجه کسری عرضه در بازار چندان شدید نیست.

رشد فروش خودروهای الکتریکی در سال جاری میلادی و نیز افزایش تقاضای کبالت منجرشد تا تولیدکنندگان اصلی، رشد تولید در معادن و کارخانه های جمهوری دموکراتیک کنگو را در دستور کار خود قرار دهند. اگرچه، برخی تولیدکنندگان خودروهای الکتریکی و باتری های مورد استفاده در آنها، به دنبال یافتن جایگزین کبالت هستند اما این امر، هزینه بر و همراه با نقض برخی ادعاهای حقوق بشری خواهد بود. به همین دلیل، کبالت حداقل در کوتاه مدت می تواند همچنان نقش کلیدی خود در باتری های قابل شارژ خودروها را حفظ کند.

بنابر جدیدترین پیش بینی تحلیلگران S&P Global Market Intelligence، پس از کسری هزار و ۸۰۰ تنی کبالت تصفیه شده طی سال جاری میلادی، بازار این محصول طی سال ۲۰۲۲ میلادی شاهد رشد عرضه کبالت خواهد بود.

گسترش و آغاز به کار دوباره برخی سایت های چندگانه تولید کبالت، طی سال های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۵ میلادی میزان تولید جهانی کبالت تصفیه شده را با رشد ۳۸.۵ درصدی به ۲۲۳ هزار تن افزایش خواهد داد.

انتظار می رود گلنکور و شرکت مولیبدن چین به عنوان شرکت های پیشرو در تولید کبالت، تولید این محصول در جمهوری دموکراتیک کنگو را طی سال های آینده افزایش دهند. طی سال گذشته میلادی، مجموع تولید جهانی کبالت ۱۳۹ هزار و ۴۸۰ تن بود که ۶۸.۶ درصد از آن در جمهوری دموکراتیک کنگو تولید شد، پس از آن استرالیا با ۴.۲ درصد و فیلیپین با ۳.۳ درصد در رتبه های دوم و سوم قرار گرفتند.

کد خبر: ۱۱۰٬۷۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha