۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۶
قیمت نان در مازندران واقعی نیست
عضو اتحادیه نانوایی‌های مازندران:

قیمت نان در مازندران واقعی نیست

تنکابن- نوروزی، عضو اتحادیه نانوایی‌های مازندران با بیان اینکه قیمت نان واقعی نیست، گفت: اکنون حق نانوایان به سر سفره‌های مردم برده می‌شود.

ذکریا نوروزی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه بیشتر نانوایان به بانک‌ها بدهکار هستند، کمبود سهمیه آرد را از جمله مشکلات بیان کرد و گفت: نانوایان با پنج سهمیه در روز نمی توانند تمامی هزینه ها را تامین کنند.

وی به عدم کیفیت آرد طی هفته اخیر اشاره و اضافه کرد: به این دلیل برخی از نانوایی تعطیل بودند و کمبود و بی کیفیتی آرد مشکلات فراروی را شدت بخشیده است.

وی پایین بودن نرخ نان را از دیگر مسائل و دغدغه ها بیان کرد و گفت: به دلیل پایین بودن نرخ نان برخی نانوایی های سنگک تعطیل شده است زیرا هر قیمت تمام شده سنگک به ازای هر قرص با وزن ۴۰۰ گرم دو هزار و ۵۰۰ تومان است درحالی که نرخ آن از سوی دولت با وزن ۴۸۰ گرم دو هزار تومان تعیین شده است.

نوروزی یادآور شد: نانوایی ها با وضعیت کنونی و قیمت های پایین نمی توانند به فعالیت ادامه دهند و با توجه به اهمیت نان و استراتژیک بودن آن باید به خبازان توجه شود.

عضو اتحادیه نانوایی های مازندران تصریح کرد: خباز باید با سیلی صورت خود را سرخ کند و با آنکه هر سال نرخ نان آنالیز می شود ولی نرخ های دیگری اعلام و تعیین می شود.

وی با عنوان اینکه وقتی نرخ واقعی به نانوایان داده نمی شود، مشکلات تشدید می یابد، گفت: سر سفره مردم حق الخباز برده می شود و باید برای حل مشکلات آنان برنامه ریزی کرد.

نوروزی با انتقاد بی توجهی مسئولان نسبت نانوایی ها  خواستار اقدام عاجل برای حل مشکلات فراروی شد.

کد خبر: ۱۱۰٬۷۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha