۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵
سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیارد تومانی در فرودگاه اردبیل| طرح تفصیلی شهر اردبیل به تأخیر افتاد
نماینده مردم اردبیل در گفتگو با بازار:

سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیارد تومانی در فرودگاه اردبیل| طرح تفصیلی شهر اردبیل به تأخیر افتاد

اردبیل- بدری، نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس مصوبه به امضا رسیده با معاون وزیر راه و شهرسازی قرار است ۲۰۰ میلیارد تومان پروژه در فرودگاه اردبیل اجرایی و عملیاتی شود.

صدیف بدری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: با تلاش و پیگیری استاندار سابق اردبیل و تأمین منابع مالی تکمیل پروژه‌های زیرساختی به ویژه راه آهن، فرودگاه و چهار خطه کردن جاده‌های استان در اولویت قرار گرفت و بخش عظیمی از اهداف و برنامه‌های توسعه‌ای در این حوزه‌ها به نتیجه رسیده است.

وی تصریح کرد: از سال ۹۵ که ما در کمیسیون عمران مجلس حضور داشتیم شاه بیت توسعه استان را تدارک زیرساخت‌های ارتباطی دانستیم و بر تکمیل راه آهن، توسعه بزرگراه‌ها و همچنین بهسازی و نوسازی فرودگاه اردبیل تاکیدی موکد داشتیم.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: در سال ۹۵ با تخصیص ردیف اعتباری ملی سعی کردیم تا همه راه‌های استان را در مدت سه سال از منابع ملی بهره‌مند کنیم تا در کنار تعریض و توسعه راه‌ها، تبدیل آنها به چهار خطه به ویژه از جنوب به شمال مورد تاکید و توجه قرار گرفت.

۵۰۰ کیلومتر توسعه بزرگراه هدف‌گذاری شد
بدری با قدردانی از تلاش و پیگیری های مدیرکل راه و شهرسازی و همچنین دیگر مدیران و مسئولان در اولویت قرار دادن طرح‌های راهسازی به ویژه چهار خطه کردن محور اردبیل – سرچم، تونل دوم حیران، تعریض نمین به آستارا و همچنین محور اردبیل به مشگین‌شهر، اردبیل به گرمی، بیله‌سوار و پارس‌آباد به مشگین‌شهر افزود: تمام تلاش و جدیت بر این است تا در یک بازه زمانی چهار ساله همه این راه‌ها و مسیرهای ارتباطی به صورت ایمن به بهره‌برداری رسیده تا شرایط مطلوب‌تری را در تردد اهالی استان شاهد باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۵۰۰ کیلومتر توسعه بزرگراه در برنامه‌ریزی ها و هدف‌گذاری های اصلی قرار گرفته و مشکل تأمین اعتبار نیز از طریق ردیف ملی اعتبارات و فاینانس بانکی در حال انجام است.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس به اختصاص اعتبارات مناسب در سفر رئیس جمهور برای چهار خطه کردن راه‌ها و همچنین تکمیل راه آهن اشاره کرد و ادامه داد: هدف‌گذاری اصلی اتصال خط ریلی اردبیل به شمال استان و حوزه قفقاز است تا اثربخشی این طرح‌های زیربنایی را شاهد باشیم.

توسعه راه‌ها و تأمین اعتبارات آن از ردیف‌های مختلف اعتباری
وی اضافه کرد: علاوه بر توسعه راه‌ها و تأمین اعتبارات آن از ردیف‌های مختلف، برای فرودگاه اردبیل و پارس‌آباد نیز در سه سال اخیر برنامه‌ریزی ها و هدف‌گذاری های مشخص در دستور کار بوده تا شاهد به سرانجام رساندن این برنامه‌ریزی های توسعه‌ای باشیم.

بدری فرودگاه اردبیل را فرودگاه مرکزیت هوایی منطقه‌ای اعلام کرد و گفت: بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان در توسعه فرودگاه اردبیل سرمایه‌گذاری شده که شامل توسعه سالن‌های ترانزیتی و همچنین بهسازی باند اصلی و نصب دستگاه آیلس کت دو بوده تا با بهره‌برداری از این پروژه بتوانیم پروازهای متعددی را به فرودگاه اردبیل شاهد باشیم.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در کنار تکمیل این طرح‌ها تا پایان امسال قرار است ۶۰ کیلومتر بزرگراه نیز افتتاح و به بهره‌برداری برسد.

با تامین زمین رایگان، دهک‌های پایین جامعه صاحب مسکن می‌شوند
بدری از تأمین اعتبار بانکی برای تکمیل محور اردبیل – سرچم نیز خبر داد و تصریح کرد: اختصاص ۴۰۰ میلیارد تومان برای این پروژه از طریق بانک صادرات و همچنین ۱۰۰ میلیارد تومان برای محور کلور – درام از طریق بانک مسکن از دیگر اقدامات و پیگیری های مؤثر بوده که قطعا ثمرات و نتایج آن را خواهیم دید.

وی به فعالیت‌های خوب حوزه مسکن و ساخت واحدهای مسکونی اشاره کرد و افزود: در قالب طرح جهش مسکن قرار است با پشتیبانی همه دستگاه‌ها تولید یک میلیون واحد مسکن در طول سال به انجام برسد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی از برگزاری جلسات شورای مسکن با حضور رئیس جمهور و رصد قانون جهش مسکن در کشور خبر داد و خاطر نشان کرد: برای همه اقشار به ویژه کارکنان، معلمان و دهک‌های پایین جامعه قرار شده با تأمین زمین رایگان تولید مسکن با پرداخت تسهیلات از سوی بانک به انجام برسد.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس اضافه کرد: بانک‌ها موظف شدند تا ۲۰ درصد تسهیلات خود را به حوزه مسکن اختصاص دهند و در کنار آن انبوه‌سازی، احیای بافت فرسوده و تخصیص تسهیلات کم بهره در اولویت هدف‌گذاری هاست.

وی بیان کرد: طرح اقدام ملی مسکن، طرح خوبی بود که البته همکاری های بخشی در آن ضعیف دیده شده بود اما انتظار می رود با به سرانجام رساندن این طرح در کنار اجرای قانون جهش تولید بتوان هدف‌گذاری ها را در این زمینه عینیت بخشید.

لطمه برخی بلند مرتبه‌سازی ها و تصمیمات مقطعی به سیما و منظر شهری
بدری به معطل ماندن تهیه طرح تفصیلی شهر اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: قرار بود در سال‌های گذشته این طرح آماده شود اما به دلایل مختلف تهیه آن به تأخیر افتاده و ما با یک چالش جدی در توسعه شهر اردبیل روبه‌رو هستیم.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: تا زمانی که این طرح تفصیلی تهیه نشود در بخش سیما و منظر شهری، بافت فرسوده و ضوابطی که در این زمینه حاکم است با چالش‌ها و دغدغه‌هایی روبه‌رو خواهیم شد که بهتر است با اولویت این طرح تهیه و زمینه اجرایی آن فراهم آید.

وی افزود: ما نیز معتقدیم برخی بلند مرتبه‌سازی ها و تصمیمات مقطعی به سیما و منظر شهری لطمه وارد کرده اما با تهیه طرح تفصیلی می توان در این زمینه نقاط ضعف را برطرف کرد.

کد خبر: ۱۱۰٬۷۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
      0 0
      طرح تفصیلی پیش کش، اگر اراده اش رو دارید، ترافیک منطقه محله سرچشمه رو حل کنید