۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۰۵:۴۹
رشد ۷۰۶ درصدی ارزش بازار رمز ارزها در اسیا-پاسیفیک
سهم ۱۴ درصدی اسیا-پاسیفیک در بازار جهانی رمز ارز؛

رشد ۷۰۶ درصدی ارزش بازار رمز ارزها در اسیا-پاسیفیک

در یک سال گذشته ارزش بازار رمز ارزها در کشورهای اسیا-پاسیفیک ۷۰۶ درصد رشد کرد و ممنوعیت وضع شده برای فعالیت در این بازار در چین تاثیر معنا داری در ارزش کلی معاملات نداشت.

بازار؛ گروه بین الملل: چین یکی از بزرگترین کشورهای فعال در بازار رمز ارزها بود و ارزش معاملات انجام شده در این کشور از دیگر کشورهای دنیا فراتر رفته بود.

این کشور از نظر نرخ رشد معاملات در بازار و شمار افراد فعال در این حوزه در دنیا سردمدار بود ولی در ماه های اخیر اخباری مبنی بر ممنوعیت فعالیت در این حوزه در داخل چین منتشر شد. کوین دسک در این مورد نوشت: «دولت چین فعالیت در بازار رمز ارزها اعم از استخراج یا معامله انها را ممنوع اعلام کرد و باعث شد تا شمار  زیادی از فعالان بازار رمز ارز از کشور خارج شوند. پیش بینی شده بود بعد از وضع ممنوعیت فعالیت در بازار رمز ارزهادر کشور چین، ارزش مبادلات در قاره اسیا به شدت کاهش پیدا کند ولی امارهای اخیر خلاف این مساله را اثبات کرده است.آمارها نشان می دهد  طی یک سال گذشته هم ارزش مبادلات رشد کرده است و هم سهم کشورهای اسیا-پاسیفیک در بازار جهانی رمز ارزها رشد کرده است.»

 طبق گزارش منتشر شده توسط شرکت بلاکچین انالکتیک، طی یک سال اخیر حجم مبادلات در بازار رمز ارزها در قاره اسیا ۷۰۶ درصد رشد کرد و باعث شد تا سهم این منطقه در کل بازار رمز ارزهای دنیا طی یک سال مورد مطالعه در درصد افزایش پیدا کند. این گزارش از کشورهای اسیا- پاسیفیک به عنوان کشورهایی که بالاترین نرخ رشد ارزش و حجم مبادلات رمز ارزها را تجربه می کنند نام برده است.

بر مبنای این گزارش تقاضا برای رمز ارزها در کشورهای اسیایی با سرعت زیادی در حال افزایش است و محدودیتهای وضع شده در کشور چین تا کنون تاثیر معناداری در حجم مبادلات انجام شده در قاره اسیا نداشته است.

البته به این مساله هم تاکید شده است که تاثیر این سیاست چین را باید در گزارشهای سال بعد مشاهده کرد ولی تا کنون  این اثر معنا دار نبود.

هم اکنون کشورهای جنوب و مرکز اسیا و اقیانوسیه  چهارمین بازار رمز ارزها در دنیا هستند و ارزش سرمایه موجود در بازار رمز ارزها در این گروه از کشورها برابر با ۵۷۲ میلیارد دلار بود که سازنده ۱۴ درصد از کل ارزش مبادلات دنیا است.

در این گزارش اروپا به عنوان بزرگترین بازار رمز ارزها در دنیا معرفی شد و ارزش مبادلات در این بازار بالغ بر یک هزار میلیارد دلار اعلام شد.

 نکته مهم این گزارش نرخ بالای پذیرش رمز ارزها در اقتصادهای اسیایی است. در کشورهای چین و ویتنام سرعت پذیرش رمز ارزها بسیار بالا است و در پاکستان هم زمینه برای استفاده از رمز ارزها برای مبادلات جاری و روزمره مردم فراهم شده است. پیش از ممنوعیت فعالیت در بازار رمز ارزها در  چین، این کشور به عنوان کشوری پیشگام در زمینه پذیرش رمز ارزها معرفی شده بود.

اما سوال این جاست که دلیل رشد ارزش مبادلات در بازار رمز ارزها کشورهای اسیا-پاسیفیک چیست؟ یاهو فاینانس در این مورد نوشت:«ورود موسسات سرمایه گذاری به این بازار اصلی ترین دلیل رشد ارزش این بازار در منطقه است.»

اما مساله دیگری که باید مورد توجه قرار بگیرد بدون پشتوانه بودن رمز ارزها است. مساله ای که بارها توسط روسای بانکهای مرکزی در دنیا مورد توجه و تاکید قرار گرفته است.

اخیرا بلومبرگ با اشاره به رشد قیمت رمز ارزها و افزایش تقاضا برای خرید انها نوشت:« بازار پر رونق رمز ارزها نشان داد که مردم هر چیزی را می خرند و حاضرند برای خرید هر کالای بدون پشتوانه ای هزاران دلار بپردازند. این شرایط خطر ناک است و می تواند بستر را برای از بین بردن حجم زیادی از سرمایه های واقعی فراهم کند.»

کد خبر: ۱۱۰٬۷۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha