قیمت دستگاه روغن گیر داخل ۵۰ درصد نمونه های خارجی است| فروش اینترنتی؛ روشی کارآمد برای مشتریان قدیمی
فعال صنعت دستگاه های روغن گیر در گفتگو با بازار:

قیمت دستگاه روغن گیر داخل ۵۰ درصد نمونه های خارجی است| فروش اینترنتی؛ روشی کارآمد برای مشتریان قدیمی

اِبدام، فعال صنعت تولید انواع روغن های گیاهی و دستگاه های روغن گیری گفت: در حال حاضر قیمت دستگاه های تولیدی داخل یک دوم نمونه های مشابه خارجی است.

بازار؛ گروه کشاورزی: حسین اِبدام، مدیر فروش شرکتی که در حوزه تولید انواع روغن های گیاهی مثل کنجد، بادام، سیاه دانه، کره های خشکبار مثل کره بادام زمینی، کره فندق، کره پسته و همچنین ساخت دستگاه های روغن گیر پرس سرد و کره گیر فعال است به خبرگزاری «بازار» گفت: در بحث تولید مشکلات بسیاری وجود دارد با این وجود سعی می کنیم با ارتقای کیفیت خریدار و مصرف کننده را راضی نگه داریم. از سوی دیگر روی بحث تبلیغات بسیار کار کرده ایم تا بتوانیم بازارمان را حفظ کنیم. به عبارت دیگر بهترین ترفند برای باقی ماندن در بازار رقابت، بالا بردن سطح کیفیت است.

ابدام افزود: درست است که در این حوزه رقبای کمی داریم اما همان هایی هم که هستند به صورت علمی و تجربی تحقیق می کنند و سعی دارند از رقبای خود پیش بیفتد.

وی با اشاره به تامین مواد اولیه و مشکلات پیش رو گفت: مواد اولیه مورد نیاز ما برای تولید محصولات غالبا داخلی است مانند پسته و بادام درختی که از نظر کیفیت و طعم جزو مرغوب ترین ها در دنیا محسوب می شود، لذا از این نظر مشکل خاصی نداریم.

ابدام افزود: از بحث تولید دستگاه ها نیز نیز غالبا از مواد اولیه ای همچون فولا و استیل استفاده می کنیم که غالبا از بهترین کیفیت های داخلی بهره می گیریم.

قیمت دستگاه های کره گیر و ارده گیری که در داخل تولید می شود نسبت به نمونه آمریکایی اش ۱۱۰ درصد ارزان تر است

دستگاه کره گیر آمریکایی ۱۱۰ درصد گرانتر از نمونه ایرانی آن است
این تولید کننده در خصوص تفاوت قیمت دستگاه های تولید شان با نمونه های خارجی نیز گفت: با توجه به قیمت دلار  و تولید انبوهی که داریم قیمت دستگاه های ما نصف نمونه های خارجی است. به عنوان مثال قیمت دستگاه کره گیر، روغن گیر و ارده گیری ساخت آمریکا  که ما نیز آن را تولید می کنیم ۱۱۰ درصد گرانتر از دستگاه های ما است. در حالی که ظرفیت تولید این دستگاه نصف ظرفیت تولید دستگاهی است که ما در داخل تولید می کنیم.

اهمیت بالای ناخالصی محصول تولیدی بوسیله دستگاه های روغن گیری برای تولیدکنندگان روغن های گیاهی
وی در پاسخ به این سوال که در تولید دستگاه های روغن گیر اصلی ترین فاکتوری که در نظر می گیرید چیست، گفت: اصلی ترین فاکتور در این نوع دستگاه های، کارایی دستگاه، ساده بودن کار با دستگاه و عمر مفید دستگاه است.

ابدام افزود: از سوی دیگر کیفیت محصولی که به وسیله این نوع دستگاه ها تولید می شود بسیار حائز اهمیت است و نباید به هیچ وجه ناخالصی داشته باشد.  

وی خاطر نشان کرد: برای اینکه محصول تولیدی ناخالص باشد در ساخت کلیه قطعاتی که درگیر با دانه و مغزی جات است از استیل های مواد غذایی استفاده می کنیم و این خود بزرگترین مزیت تولیدات ما است.

برای جبران کاهش فروش محصولات،  از یک طرف فروش اینترنتی را راه اندازی کرده ایم و از سوی دیگر درصد سودمان را کاهش داده ایم

فروش اینترنتی و کاهش درصد سود؛ بهترین راهکار برای جبران کاهش فروش ها
ابدام در خصوص بهترین راهکارها برای جبران کاهش فروش های اخیر در این صنعت گفت: در این راستا ما از یک طرف فروش اینترنتی را راه اندازی کرده ایم و از سوی دیگر درصد سودمان را کاهش داده ایم. به طوری که در بخش دستگاه سازی هیچ افزایش قیمتی نداشتیم.

وی در خصوص جایگاه دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی های نوین در صنایع غذایی نیز اظهار داشت: در صنایع غذایی بخشی که مربوط به مواد خوراکی است خریدار و مصرف کننده زمانی که از نزدیک تست می کند تاثیر گذاری بیشتری دارد چرا که کیفیت آن برای مشتری قابل لمس تر است. با این وجود خرید اینترنتی برای مشتریان قدیمی راحت تر است و قطعا کارآمد است.

این فعال صنعت در پایان با بیان اینکه تا به حال به ۳۳ کشور از جمله کشورهای حوزه خلیج فارس، کشورهای اروپایی، کانادا، آلمان و لهستان محصولات و دستگاه هایمان را صادر کرده ایم افزود: ما نیز مانند دیگر فعالان این حوزه در بحث نقل و انتقال پول مشکل داریم.

کد خبر: ۱۱۰٬۶۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
      0 1
      خوبه