۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷
افت تولید و توسعه در انرژی های تجدید پذیر
پیش بینی های مک کنزی از ۲۰۲۰

افت تولید و توسعه در انرژی های تجدید پذیر

شرکت مشاوره و تحقیقات انرژی جهان WoodMac با ابراز نگرانی از تأثیر ویروس کرونا بر صنعت انرژی باد در جهان و تامین تجهیزات کلیدی برای مزارع انرژی خورشیدی و بادی در بسیاری از کشورها، بحران کنونی را بر خلاف آنچه تاکنون بازارها مشاهده کرده اند، توصیف کرد.

به گزارش خبرنگار بازار به نقل از آناتولی، وود مک کنزی (یک گروه جهانی انرژی، مواد شیمیایی، انرژی تجدید پذیر، فلزات و گروه تحقیق و مشاوره معدن با اعتبار بین المللی برای تهیه داده های جامع، تجزیه و تحلیل کتبی و مشاوره) پیش بینی کرده که گسترش روز افزون ویروس کرونا منجر به کاهش ۴.۹ گیگاواتی (GW) انرژی های اضافی باد در سال ۲۰۲۰ خواهد شد.

بر اساس اظهارات پیشین این مرکز تحقیقاتی و انرژی، اگر شیوع این ویروس تا سه ماهه اول سال جاری کنترل نشود و جغرافیای بیشتری را تحت تاثیر خود قرار دهد، گسترش انرژی تجدیدپذیر جهانی را با کندی مواجه خواهد کرد زیرا گرایش به سمت انرژی های پاک در سال‌های اخیر به دلیل افزایش روز افزون تقاضا و کاهش هزینه‌های تولید برق روند صعودی را طی کرده و در سیاست‌های کلان انرژی اکثر کشورهای جهان جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده است.

اگرچه چین پس از تعطیلی طولانی کارخانجات خود، فعالیتهای اقتصادی را مجددا آغاز کرده،  اما بسیاری از کارخانه‌ها همچنان ظرفیت کاملی ندارند و با کمبود نیرو کار و مواد اولیه مواجهند. زیرا اغلب پنل‌های خورشیدی دنیا در چین ساخته می‌شوند و اختلال در روند ساخت آنها، موجب آسیب به این صنعت در جهان می شود.  

طبق اظهارات این شرکت انرژی، این وضعیت و بحران همه گیر به صورت ساعتی در حال تغییر است و نتیجه آن ایجاد یک محیط بسیار ارتجاعی می باشد.

هم اکنون شیوع این ویروس منجر به خاموشی در اسپانیا، ایتالیا، مالزی و بخش هایی از ایالات متحده شده که اینورترهای خورشیدی و تولید ماژول را تحت تأثیر قرار  داده است.

مشاوران این شرکت همچنین اعلام کرده اند که درآمریکا، بنادر به احتمال زیاد تعطیل نخواهند شد و ساخت سایت می تواند ادامه یابد، اما کمبود تجهیزات از قبیل مواد اولیه و تأخیر در دریافت مجوزهای پروژه، مانع تولید خواهد شد.

وود مک کنزی همچنین پیش بینی کرده که تولید باطری در چین امسال ۱۰ درصد معادل ۲۶ گیگاوات بر ساعت (هفت درصد از ظرفیت تولید جهانی) کاهش پیدا خواهد کرد و باعت تاخیر و اختلالات بیشتری در روند تولید خواهد شد.

علاوه بر آن، WoodMac اظهار داشت که اگرچه فروش وسایل نقلیه برقی تا ماه گذشته همچنان قدرتمند باقی مانده بود، اما سخن گفتن در رابطه با تأثیر فروش این وسایل بسیار زود است، زیرا اجرای پروژه های کوتاه مدت و تقاضا برای ساخت برنامه های شبکه از طریق تقاضای محلی هدایت می شود.

این شرکت تحقیقاتی همچنین در رابطه با تأثیر این ویروس بر زنجیره های تأمین فناوری و تاسیسات نیز اظهاراتی داشته، در حالی که تولید کنندگان موجود هدایت کننده سقوط تقاضا و حاشیه های آن هستند.

علاوه برآن،  اظهارات وود مک کنزی حاکی از آن است که صنعت نیروی باد نیز تحت تاثیر این ویروس قرار گرفته و تولید تاسیسات نیروی بادی چین تا بازگشت کامل به حالتی عادی، بین ۱۰ تا ۵۰ درصد کاهش خواهدیافت.

WoodMac در ادامه اظهارات خود تأکید کرد که خطر اصلی برای بازارهای انرژی منطقه ای رکود طولانی مدت است.

کد خبر: ۱۱٬۰۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha