۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸
زلزله خاموش مردم اصفهان را تهدید می‌کند
رئیس مجمع نمایندگان اصفهان:

زلزله خاموش مردم اصفهان را تهدید می‌کند

اصفهان-مقتدایی، رئیس مجمع نمایندگان اصفهان گفت: خشکی زاینده‌رود و فرونشست زمین ناشی از سوء مدیریت منابع آبی به یک تهدید برای اصفهان تبدیل شده اما همچنان نیاز آبی اصفهان بی‌پاسخ مانده است.

عباس مقتدایی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به بحران فرونشست زمین به عنوان دغدغه اصلی این‌روزهای استان اصفهان اظهار داشت: مسئله احیای زاینده‌رود تاکنون در صحن علنی مجلس از سوی نمایندگان تذکر داده شده اما متاسفانه اقدام عاجل و درخوری برای آن صورت نگرفته است.

وی افزود: یکی از علت‌های خشکی زاینده رود بی‌قانونی است، هرچند که قوانین وضع شده قبلی مانند مصوبات نه ماده‌ای آب و قانون توزیع عادلانه آب از سوی دستگاه‌ها اجرایی نشده است.

نیاز اصفهان بی‌پاسخ مانده است
رئیس مجمع نمایندگان شهرستان اصفهان در پاسخ به اینکه آیا تمامی دستگاه‌های اجرایی وظایف خود را نسبت به این مسئله انجام داده‌اند، گفت: استانداری اصفهان برخلاف انتظار توان هماهنگی دستگاه‌های اجرایی نداشت و از آنجا که نیاز اصفهان بی پاسخ مانده نمایندگان مجلس نیز برای رفع مشکلات این مسئله در حوزه اجرایی ورود کرده و به دنبال اجرای قوانین هستند.

وی با تاکید بر اینکه مسئله خشکی زاینده‌رود یک موضوع بخشی و محله‌ای نیست، ادامه داد: این مسئله باید دغدغه کل کشور شود که در این میان شورای عالی آب و دولت دو عامل غایب در حل این معضل هستند.

خیانت اجرایی نشدن بهشت‌آباد و فرونشست زمین
مقتدایی طی پیگیری‌های انجام شده دریافته که اجرایی نشدن بهشت‌آباد یک خیانت در حق اصفهان است و در ادامه تصریح کرد: در مسئله بهشت‌آباد قرار بود آبی را تحویل دهیم و مابه ازای آن را بیش‌از یک دهه قبل تحویل بگیریم که این امر محقق نشد، در صورتی که بهشت‌آباد بسیاری از مشکلات نابسمانی استان، خشک شدن درختان و زاینده رود، فرونشست، مهاجرت، فرونشست زمین و غیره را حل می‌کرد.

وی خاطر نشان کرد: امروزه ترک‌های خانه‌ها و برخی از بناهای تاریخی اصفهان نشان از بحران فرونشست دارد که با بی‌توجهی به این زلزله خاموش اکنون به یک تهدید جدی تبدیل شده و ممکن است منجر به مهاجرت مردم اصفهان شود.

کد خبر: ۱۱۰٬۶۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha