۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۷
واحدهای تولیدی از تملک بانکها خارج می شوند| اتمام پروسه تغییر استانداران ظرف ۲ ماه آینده
وزیر کشور:

واحدهای تولیدی از تملک بانکها خارج می شوند| اتمام پروسه تغییر استانداران ظرف ۲ ماه آینده

لرستان- وزیر کشور با بیان اینکه برنامه ما این است که واحدهای تولیدی از تملک بانکها خارج شود و در اختیار افراد ذی صلاح قرار بگیرد، گفت: قرار نیست این ظرفیت‌ها سالها در تملک بماند و سرمایه مردم بخوابد.

به گزارش خبرنگار بازار، احمد وحیدی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران در استانداری لرستان، اظهار داشت: پست و مقام‌های سفارشی در اصول این دولت نمی‌گنجد چون گفتمان انقلاب اسلامی، شایسته سالاری است و باید به دنبال بهترین‌هایی باشیم که خود را ثابت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه انقلاب زمانی به پیروزی رسید که بهترین‌ها به عنوان فرمانده انتخاب شدند و مابقی هم پذیرفتند و تبعیت کردند، افزود: برای پیشرفت لرستان باید براساس سند توسعه استان حرکت کرد.

وزیر کشور ادامه داد: این سند براساس مزیت‌های نسبی استان و اصل توازن منطقه‌ای و نیز در چارچوب طرح آمایش ملی و سرزمینی تدوین شده که براساس این سند منابع و اعتبارات تخصیص داده می‌شود.

وی عنوان کرد: باید منابع و اعتبارات به سرعت و به شکل مناسب تخصیص یابد و در محیط کسب و کار هیچ درنگی انجام نشود، لازم است تمام پروژه‌های استانی احصا و مجوزها اخذ شود تا اگر سرمایه‌گذار پیدا شد در کمترین زمان ممکن پروژه آغاز می‌شود.

وحیدی بیان کرد: برنامه ما این است که واحدهای تولیدی از تملک بانکها خارج شود و در اختیار افراد ذی صلاح قرار بگیرد تا هر چه سریعتر کار شروع شود؛ قرار نیست این ظرفیت‌ها سالها در تملک بماند و سرمایه مردم بخوابد لذا در کارگروه‌های استانی باید تلاش کنیم که هیچ طرح راکدی باقی نماند و همگی تعیین تکلیف شوند.

وزیر کشور در مورد تماس تلفنی با استاندار چهارمحال بختیاری در رابطه با آخرین وضعیت مناطق زلزله زده این استان، عنوان کرد: در آخرین تماس‌هایی که داشتیم، زلزله در خارج از مناطق مسکونی اتفاق افتاده و محل سکونت عشایر بوده که خوشبختانه خسارات جدی ایجاد نشده و بر اساس اطلاعات دریافتی تلفاتی نداشتیم ضمن اینکه اکیپ ها از همان لحظات اولیه وقوع زلزله در مناطق زلزله زده چهارمحال و ایذه خوزستان حضور پیدا کرده‌اند.  

وی در مورد مباحث مطرح شده در مورد استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: متاسفانه فضای مجازی ما رها شده است و افراد هر طور که بخواهند اظهارنظر می‌کنند درحالیکه این شایعات صحت ندارد و استاندار سیستان و بلوچستان بسیار ارزشمند، توانمند و پرتلاش است که در همین طوفان حاره‌ای هم بسیار فعال و در میدان بودند و اطمینان داریم که انتخاب درستی انجام داده‌ایم.

وحیدی در رابطه با انتخاب استانداران اظهار کرد: روند انتخاب استانداران کُند نیست، هنوز یک ماه از استقرار این دولت نمی‌گذرد ضمن اینکه ما عجله زیادی نداریم و باید این کار با دقت انجام شود، احتمالاً طی یک تا دو ماه فرایند انتخاب استانداران به اتمام می‌رسد.

کد خبر: ۱۱۰٬۵۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha