۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۶
توان صادرات ۲۰ درصد برنج از مازندران را داریم
مدیرعامل مرکز بین المللی تجارت برنج:

توان صادرات ۲۰ درصد برنج از مازندران را داریم

ساری- یزدان پناه، مدیرعامل مرکز بین المللی تجارت برنج ایران با بیان اینکه صادرات نیازمند بستر، برندسازی و اعتمادسازی در کشورهای هدف است، گفت: توان صادرات ۲۰ درصد تولیدات برنج را داریم.

محمداسماعیل یزدان پناه در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه رایزن اقتصادی درستی نداریم، گفت: اکنون فقط یک رایزن در عرصه دیپلماتیک فعالیت دارد در حالی باید برای حوزه اقتصادی برنامه ریزی کنیم.

وی خواهان تبدیل استانداری مازندران به استانداری ویژه برای پیگیری مسائل صادرکنندگان و تجارت شد و گفت: همچنین نیازمند قوانینی هستیم تا شاهد تغییراتی مکرر در حوزه قوانین صادراتی نباشیم.

یزدان پناه ایجاد زیرساخت های مناسب حمل و نقل برای توسعه صادرات را الزامی دانست و گفت: ایجاد ریل سراسری بین کشورهای مختلف و تقویت خطوط کشتیرانی و پایانه ها نیز می تواند به توسعه صادرات کمک کند.

مدیرعامل مرکز بین المللی تجارت برنج ایران با اشاره به توان تولید ۱۰ تا ۲۰ درصد تولیدات برنج را در استان و کشور داریم، افزود: اکنون میزان صادرات برنج حدود چهار هزار تن و ناچیز است و باید موانع فراروی رفع شود.

یزدان پناه با تاکید بر اینکه باید درک درستی از صادرات که منجر به اشتغال و پایداری تولید می شود، داشته باشیم، گفت: در حوزه کشاورزی زمانی شاهد هستیم که برخی محصولات در مزرعه از بین می رود و برخی مواقع شاهد کمبود آن است و این مسائل ناشی از کم توجهی به صادرات است.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی مازندران گفت: صادرات نیازمند بستر و برندسازی و اعتمادسازی در کشور هدف نیاز دارد و باید برای صادرات ۲۰ درصد تولیدات برنج برنامه ریزی کنیم.

وی گفت: می توان سالانه ۲۰۰ هزار تن برنج صادر کرد و بدون خروج ارز چهار برابر آن را به کشور وارد کرد و نیازهای داخلی را مرتفع ساخت.

کد خبر: ۱۱۰٬۵۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha