با تورم ۴۰ درصدی قیمت دستوری بی معنی است
مدیرعامل کاله در گفتگو با خبرنگار بازار؛

با تورم ۴۰ درصدی قیمت دستوری بی معنی است

سلیمانی، مدیرعامل شرکت تولید کننده لبنیات کاله از تعیین قیمت های دستوری انتقاد کرد و گفت: با وجود تورم بیش از ۴۰ درصدی و افزایش قیمت ارز، امکان تولید کالاهای اساسی و فروش آن به قیمت مصوب وجود ندارد.

بازار، گروه اصناف وبازرگانی: «غلامعلی سلیمانی» در گفتگو با خبرنگار بازار تاکید کرد: در این شرایط که قیمت محصولات لبنی باید دستوری تعیین شود تولیدکنندگان بیشتر متضرر می شود.

وی با اشاره به افزایش هزینه های تولید یادآورشد: ما نمی توانیم با قیمت ارز آزاد محصولات خود را تولید و صادر کنیم، اما آن را به قیمت آزاد از ما طلب کنند.

این که نمی شود که با ما با نرخ ارز ۴۲۰۰تومان قرارداد ببندند، اما موقعی که به دنبال  وصول هستند دلار ۲۴ هزار تومانی وصول کنند

مدیرعامل شرکت تولید کننده لبنیات کاله تاکید کرد: این که نمی شود که با ما با نرخ ارز ۴۲۰۰تومان قرارداد ببندند، اما موقعی که به دنبال  وصول هستند دلار ۲۴ هزار تومانی وصول کنند.

سلیمانی با بیان اینکه تعیین راهبردهای صادراتی ایران نیازمند استراتژی مشخصی است، اظهارداشت: برای تعیین استراتژی صادرات و رفع مشکلات صادر کنندگان باید وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت امور خارجه، بانک مرکزی، وزارت صنعت معدن و تجارت و جهاد کشاورزی با همکاری هم استراتژی صادرات محصولات ایرانی را تعیین کنند و تولید کنندگان و صادر کنندگان نیز طبق این استراتژی به فعالیت های اقتصادی خود ادامه دهند.

تعیین استراتژی صادراتی و تسهیل گری با دولت است
مدیرعامل شرکت تولید کننده لبنیات کاله تصریح کرد: تعیین استراتژی صادراتی و تسهیل گری با دولت است، اما اجرای آن باید با فعالان اقتصادی، تولید کنندگان و صادرکنندگان بخش خصوصی باشد.

سلیمانی بیان کرد: پس تعیین استراتژی با دولت و اجرا با ما است و هزینه ها و مشکلاتی را در اجرا به وجود می آید باید با دولت باشد نا اینکه همه هزینه های تولید به گردن بخش خصوصی باشد.

ایران سالانه بیش از ۷۰۰ میلیون دلار صادرات محصولات لبنی دارد
وی با بیان اینکه ما در اوایل انقلاب سالانه ۱۸۰ هزار تن پنیر و ۲۴۰ هزار تن شیرخشک وارد می کردیم گفت: با گذشته سالها هم اکنون ایران سالانه بیش از ۷۰۰ میلیون دلار صادرات محصولات لبنی دارد و این نشان می دهد که تولیدکنندگان ایرانی از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار هستند که می توانند سهم محصولات لبنی را در صادرات بیش از پیش افزایش دهند.

خوشبختانه کشورمان از نظر دانش و ظرفیت تولید محصولات لبنی کم و کسری ندارد و تولیدکنندگان ایرانی از ظرفیت های بالایی برای صادرات برخوردار هستند

مدیرعامل شرکت تولید کننده لبنیات کاله تاکید کرد: خوشبختانه کشورمان از نظر دانش و ظرفیت تولید محصولات لبنی کم و کسری ندارد و تولیدکنندگان ایرانی از ظرفیت های بالایی برای صادرات برخوردار هستند.

سلیمانی بیان کرد: افزایش تولید نیازمند ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز است و برای انجام رقابت با سایر کشورها در بازارهای هدف صادراتی باید همه شرایط و امکانات فراهم شود تا صادرات محصولات لبنی ایران به کشورهای منطقه همواره به رشد خود ادامه دهد.

کد خبر: ۱۱۰٬۵۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha