۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۵
روغن‌های تقلبی به بازار زیتون لطمه می‌زند/ راه اندازی اولین کارگاه روغن کشی در مازندران
یک تولیدکننده روغن در مازندران:

روغن‌های تقلبی به بازار زیتون لطمه می‌زند/ راه اندازی اولین کارگاه روغن کشی در مازندران

ساری- تقوی، تولیدکننده روغن زیتون در مازندران، وجود روغن‌های تقلبی زیتون را از جمله مشکلات دانست و گفت: این روغن‌ها به بازار لطمه می‌زند.

نیما تقوی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه ۱۲ سال در تولید دانه های روغنی از قبل کلزا، کنجد، آفتابگردان و زیتون فعالیت می کنم، اظهار داشت: همچنین در زمینه تولید دانه های روغنی سیاه دانه، شاه دانه، کرچک و غیره نیز فعالیت می کنم.

وی با عنوان اینکه اولین کارگاه روغن کشی زیتون را راه اندازی کردم، اظهار داشت: با واردات اولین دستگاه روغن کشی از ایتالیا در این حوزه فعالیت می کنیم و دستگاهی که در این بخش وارد کردیم به صورت پرتابل است و در سر باغات می توان اقدام به روغن کشی کرد.

وی یادآور شد: در حال حاضر در نکا، بهشهر و قائمشهر باغات زیتون وجود دارد و سعی کردیم با تعامل با باغداران و به صورت کارمزدی اقدام به روغن کشی زیتون کنیم.

تقوی ظرفیت دستگاه روغن کشی را ۱۰۰ کیلوگرم در ساعت بیان کرد و گفت: وجود روغن های تقلبی زیتون در بازار از جمله مشکلات است و برای تشخیص روغن اصلی زیتون راه های زیادی وجود دارد که باید به آن توجه شود.

این فعال در زمینه روغن کشی زیتون اظهار داشت:از تفاله های باقیمانده ناشی از روغن کشی زیتون برای کود درختان و گیاهان استفاده می شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در فصل شورانداختن زیتون به سر می بریم، افزود: زیتون پرورده و روغن کشی از جمله محصولاتی است که تولید می شود.

کد خبر: ۱۱۰٬۵۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha