۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۱
طرح جامع گردشگری اردبیل فاقد نگاه اقتصادی و تولید ثروت است
استاد دانشگاه‌های اردبیل:

طرح جامع گردشگری اردبیل فاقد نگاه اقتصادی و تولید ثروت است

اردبیل -حسن زاده، استاد اقتصاد دانشگاه‌های اردبیل گفت: طرح جامع گردشگری استان فاقد دیدگاه کلان در تحول اقتصادی و تولید ثروت برای شهروندان اردبیلی است.

محمد حسن‌زاده در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: با بازنگری در طرح جامع گردشگری شایسته است سمت و سوی هدف‌گذاری ها در ایجاد رقابت‌های سالم اقتصادی و تحول اساسی و بنیادی بر محور نظام فناورانه و الکترونیکی باشد تا اهالی استان از ثمرات آن استفاده کنند.

وی برگزاری کنفرانس بین‌المللی چالش‌ها و راهکارهای مدیریت توسعه گردشگری پایدار را با محوریت استان اردبیل یادآور شد و تصریح کرد: در این کنفرانس بین‌المللی با پذیرش 180 مقاله سعی کردیم تا مهمترین موانع و چالش پیش روی صنعت جذاب و پردرآمد گردشگری را مورد تحلیل و بررسی قرار داده تا سیاست‌گذاران و مدیران اجرایی بتوانند با دسترسی به این مخزن علمی فعالیت‌ها و هدف‌گذاری های مطلوبی را انجام دهند.

استاد اقتصاد دانشگاه‌های اردبیل گفت: استان اردبیل در ابعاد مختلف ظرفیت توسعه گردشگری دارد که یکی از بخش‌های مغفول مانده مربوط به گردشگری عشایر است که با وجود آداب و سنن جامعه عشایری این حوزه در غربت و بی توجهی گرفتار شده است.

حسن‌زاده افزود: ما سعی و تلاشمان بر این است تا در شرایط سخت کرونایی و همچنین تغییرات اقلیمی که در سطح جهانی به این دو عنصر به عنوان موانع حوزه گردشگری اشاره شده، با حرکت‌های درست و واقع‌بینانه گره احتمالی را از پیش روی این صنعت باز کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در این کنفرانس پرفسور فلیپ بوردئو از فرانسه با طرح چالش‌های پیش روی صنعت گردشگری بر تقویت گردشگری بومی، طبیعی و کوهستانی اشاره کرده که همه این ظرفیت‌های عظیم در استان اردبیل مشهود و معلوم است.

استاد اقتصاد دانشگاه‌های اردبیل نقش فناوری را در توسعه گردشگری نوین غیرقابل انکار توصیف کرد و ادامه داد: دیگر زمان آزمون و خطا در این صنعت گذشته و امروز فعالان صنعت گردشگری با نگاه فناورانه تلاش می کنند تا به توسعه این بخش نگاهی علمی و تخصصی داشته باشند.

کد خبر: ۱۱۰٬۴۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha