۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۱
تملیک ۲۲۰۰ میلیارد تومان اموال از سوی بانک اقتصاد نوین

تملیک ۲۲۰۰ میلیارد تومان اموال از سوی بانک اقتصاد نوین

بانک اقتصاد نوین میزان زمین و املاک در اختیار و تحت تملیک خود را افشا کرده که براساس آن، میزان زمین، واحد تولیدی، ساختمان، مغازه و ... تملیک شده آن ۲ هزار و ۱۹4هزار میلیارد تومان است.

به گزارش خبرنگار تحلیل بازار، براساس مصوبه مورخ ۲۶ تیرماه ۱۴۰۰، هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، تمامی ناشران ثبت شده نزد سازمان موظف شده‌اند فهرست زمین و ساختمان‌های خود را مانند الگوی منتشر شده از سوی «سازمان»، در گزارش فعالیت هیأت مدیره به مجامع عمومی عادی سالیانه یا عادی به طور فوق العاده، افشا کنند.

در ابلاغیه مدیر نظارت بر ناشران سازمان، جدولی پیوست شد که بر این اساس، فهرست زمین و ساختمان‌های ناشران، باید طبق مختصات عنوان شده در این جدول، منتشر شود. همچنین مبالغ مندرج در جدول یاد شده باید با مبالغ متناظر آنها طبق آخرین صورت‌های مالی سالانه حسابرسی شده مطابقت داشته باشد.

براین اساس بانک اقتصاد نوین هم زمین‌ها، آپارتمان‌ها و مغازه‌های تحت تملیک و در اختیار خود را افشا کرده که براساس آن فهرستی یک هزار و ۲۵۲ موردی از اموال یاد شده به ارزش دفتری و بهای تمام شده ۲ هزار و ۱۹۴ میلیارد و ۴۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تحت تملیک خود در آورده یا در حال تملیک است.

جالب اینجاست که براساس افشای صورت گرفته، ۵۷۶ مورد از این اموال «در حال تملیک» هستند و باقی آنها تا یک هزار و ۲۵۲ مورد، تملیک شده‌اند.

همزمان بانک اقتصاد نوین بهای تمام شده ۱۵۳ ساختمان متعلق به خود را ۱۴۹ میلیارد و ۱۲۱ میلیون تومان و ارزش دفتری آنها را نیز ۱۰۰ میلیارد و ۴۲۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان اعلام کرده است. این موضوع خود نشان می‌دهد که استهلاک انباشته این ساختمان‌ها بیش از ۴۹ میلیارد تومان است!

با این حال ارزش زمین‌های متعلق به این بانک که افشا شده، ۲ هزار و ۳۲۱ میلیارد و ۲۶۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بوده است.

بدین ترتیب ارزش کل دارایی‌های بانک اقتصاد نوین ۲ هزار و ۴۲۱ میلیارد و ۶۹۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان اعلام شده است. این رقم نشان می‌دهد که میزان اموال تملیک شده از سوی این بانک تقریبا ۲۲۷ میلیارد و ۶۵۰ میلیون کمتر از دارایی‌هایش است.

این دارایی‌ها در حالی افشا شده که براساس مجوز بانک مرکزی برای برگزاری مجمع عمومی بانک اقتصاد نوین برای دوره مالی منتهی به ۳۰ اسفند ۱۳۹۹، این بانک حداقل باید ۲هزار و ۷۷۰ میلیارد تومان بابت کسری ذخیره اختصاصی مطالبات مشکوک الوصول خود ذخیره‌گیری می‌کرد.

بانک مرکزی برای سال گذشته، حتی به بانک اقتصاد نوین مجوز توزیع سود تسعیر اقلام ارزی و توزیع سود از محل سود سال جاری (به استثنای حداقل مقرر در قانون تجارت) را نداد و اعلام کرد که این بانک باید کسری سود قطعی بر علی‌الحساب پرداختی به سپرده‌های سرمایه‌گذاری مدت‌دار سال مالی ۱۳۹۹ به میزان ۳۰ میلیارد و ۹۹۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را مطابق با دستورالعمل نحوه محاسبه سود و تقسیم سود مشاع (ریالی) در نظر بگیرد.

کد خبر: ۱۱۰٬۴۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha