۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰
جلوگیری از فرارهای مالیاتی، اولویت پلیس
رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا اعلام کرد

جلوگیری از فرارهای مالیاتی، اولویت پلیس

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا گفت: اولویت پلیس مقابله با فرارهای مالیاتی بوده که در نیمه نخست امسال نزدیک به ۹۷ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیشتر کشف شده است.

به گزارش بازار، سردار محمدرضا مقیمی امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران افزود: همچنین در شش ماه نخست امسال با ۳۳ درصد افزایش در بخش شناسایی متهمان و ۱۵ درصد در بخش پرونده‌ها توانستیم فرارهای مالیاتی را کشف کنیم که کمک خوبی به وزارت اقتصاد است.

سردار مقیمی افزود: کشف احتکار نیز از جمله مسایلی بود که از ابتدای سال پیگیر آن بودیم و اقلام احتکار شده را که بیشتر از اقلام اساسی مردم بود به چرخه اقتصادی برگرداندیم.

وی گفت: در بحث احتکار به ویژه در سه ماهه اول امسال بیشتر سعی کردیم که پرونده قضایی تشکیل نشود و به سرعت اقلام اساسی در چرخه توزیع و مصرف قرار گیرد، گرچه در این زمینه ۱۰ درصد افزایش پرونده داشتیم.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا افزود: احتکارهای زیادی را به ویژه در بخش موادغذایی و بهداشتی کشف کردیم.

سردار مقیمی گفت: کار ما مبارزه نیست در اصل باید فضای اقتصادی را آرام کنیم و امنیت را در این بخش به وجود آوریم.

وی ادامه داد: کار پلیس امنیت اقتصادی پیش بینی و پیشگیری از اتفاق‌هایی است که ممکن است موجب ناامنی اقتصادی شود.

سردار مقیمی گفت: باید فضای آرامی را برای سرمایه گذاران واقعی فراهم کنیم و کسانی را نیز که قصد سوء استفاده دارند به راه درست هدایت کنیم تا تولید، توزیع و مصرف توسعه یابد.

وی افزود: اگر جرمی در زمینه اقتصاد رخ دهد نشان دهنده آن است که کار ما درست نبوده است و نتوانستیم به خوبی انجام وظیفه کنیم و باید در پی پیشگیری از تخلف‌های اقتصادی باشیم.

کد خبر: ۱۱۰٬۳۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha