۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵
زیان ۸ هزار میلیارد تومانی بانک صادرات! | بانک بزرگ بورسی که بدهی های خود را کاهش داد
گزارش «بازار» از صورت های مالی بانک ها در «کدال»؛

زیان ۸ هزار میلیارد تومانی بانک صادرات! | بانک بزرگ بورسی که بدهی های خود را کاهش داد

صورت های مالی حسابرسی نشده بانک صادرات در سامانه کدال نشان می دهد که این بانک در پایان سال مالی منتهی به ۳۰ تیر ماه امسال بیش از ۸ هزار میلیارد تومان زیان به ثبت رسانده است.

بازار؛ گروه بانک و بیمه: زیان خالص بیش از ۸ هزار میلیارد تومانی بانک صادرات در سال مالی منتهی به ۱۴۰۰.۰۴.۳۰ درحالی است که  این بانک در سال گذشته و به همین تاریخ بیش از ۳ هزار و  ۷۰۰میلیارد تومان زیان داشته است در چنین شرایطی انتشار این آمار حکایت از زیاندهی یکی از بزرگترین بانک های بورسی کشور می دهد.

طبق گزارش های منتشر شده از صورت های مالی منتهی به ۱۴۰۰.۰۴.۳۰ جمع دارایی های بانک صادرات به ۶۹ هزار میلیارد تومان رسیده است که این رقم در مقایسه با رقم ۲۱ هزار میلیارد تومانی سال ما قبل آن نشان از رشد دارایی های بانک دارد. البته در اطلاعات صورت های مالی حسابرسی نشده بانک صادرات آمده است که خالص دارایی های بانک در سال مالی منتهی به ۱۴۰۰.۰۴.۳۰بیش از ۶۷ هزار میلیارد تومان است که این رقم در سال مالی منتهی به(۹۹.۰۴.۳۰) ۱۹ هزار میلیارد تومان بوده است.

جمع درآمدهای بانک صادرات در صورت های مالی منتهی به  ۱۴۰۰.۰۴.۳۰بیش از ۸ هزارو ۵۰۰ میلیارد تومان گزارش شده است که این رقم در سال گذشته ۳ هزار ۵۰۰ میلیارد تومان بوده است

افزایش میزان درآمدهای بانک صادرات
طبق گزارش های موجود در سامانه کدال، همچنین جمع درآمدهای بانک صادرات در صورت های مالی منتهی به ۱۴۰۰.۰۴.۳۰بیانگر آن است که این بانک توانسته است بیش از ۸ هزارو ۵۰۰ میلیارد تومان درآمدزایی به ثبت برساند که این رقم در سال گذشته ۳ هزار ۵۰۰ میلیارد تومان بوده است.

جمع بدهی های بانک صادرات در سال مالی منتهی ۱۴۰۰.۰۴.۳۰ رقم حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان را نشان می دهد که این رقم در سال گذشته بیش از ۲۰۰۰ هزار میلیارد تومان بوده است. در چنین شرایطی آمارها حکایت از کاهش میزان بدهی های بانک دارد

کاهش میزان بدهی بانک صادرات
همچنین بر اساس صورت های مالی منتشر شده این بانک در سامانه کدال، جمع بدهی های بانک صادرات در سال مالی منتهی ۱۴۰۰.۰۴.۳۰ رقم حدود ۱۵۰۰میلیارد تومان را نشان می دهد که این رقم در سال گذشته بیش از ۲۰۰۰ هزار میلیارد تومان بوده است. در چنین شرایطی آمارها حکایت از کاهش میزان بدهی های بانک دارد.

البته باید گفت؛ بانک صادرت به عنوان سومین بانک بزرگ بورس در عملکرد شهریور و ۶ ماه سال، قادر به ثبت تراز عملیاتی مثبت ۶۲۹.۵ میلیارد و ۱.۱ هزار میلیارد تومانی شده است. طوری که قادر به ثبت تراز عملیاتی مثبت ۶۲۹.۵ میلیارد و ۱.۱ هزار میلیارد تومانی شد.

بانک صادرات در شش ماه سالجاری قادر به ثبت تراز عملیاتی مثبت ۱.۱ هزار میلیارد تومانی شده است که نسبت به دوره مشابه قبل ۵۸ و ۴۱ درصد افزایش داشته اند

تراز عملیاتی مثبت بانک
این بانک طی شش ماه سال جاری نیز با کسب ۱۵.۸ هزار میلیارد تومان درآمد حاصل از تسهیلات اعطایی و پرداخت ۱۴.۷ هزار میلیارد تومان سود سپرده گذاری ، قادر به ثبت تراز عملیاتی مثبت ۱.۱ هزار میلیارد تومانی شده است که نسبت به دوره مشابه قبل ۵۸ و ۴۱ درصد افزایش داشته اند.

کد خبر: ۱۱۰٬۳۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha