۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۹
صنایع تبدیلی نیاز باغداری مازندران است | تولید ۷۲ محصول در گلوگاه
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

صنایع تبدیلی نیاز باغداری مازندران است | تولید ۷۲ محصول در گلوگاه

گلوگاه- فرجی، باغدار نمونه مازندرانی که در ۱۲ هزار مترمربع مزرعه به باغداری مشغول است، صنایع تبدیلی را نیاز اساسی فراروی ذکر کرد.

امیر فرجی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه در ۱۲ هزار مترمربع از اراضی باغی و کشاورزی به فعالیت مشغول هستم، منطقه شرق مازندران را مستعد برای کار باغداری و کشاورزی ذکر کرد. 

وی با اظهار اینکه گلوگاه مهد تولید انجیر ایران به شمار می رود و مرغوب ترین انجیر ایران در این منطقه تولید می شود، انار و گردو را از دیگر محصول باغات بیان کرد و گفت:انجیر غلامی از گونه های انجیر به شمار می رود که در باغات شرق استان تولید می شود.

باغدار نمونه مازندرانی به کشاورزان توصیه کرد تا در تولیدات محصول از سم و کود استفاده نکنند و گفت: به صورت ارگانیک به تولید محصولات مشغول هستم.

فرجی، رنگ، ساختمان، فیزیک و شیمی خاک را در تولید محصولات مهم برشمرد و افزود: مناطق میان بند گلوگاه خاک مناسب و مرغوبی برای تولید محصولات زراعی و باغی دارد.

این باغدار نمونه با بیان اینکه ۷۲ نوع محصول باغی و گیاهی در گلوگاه تولید می شود، یادآور شد: در صورت داشتن صنایع تبدیلی و تکمیلی می توان به اشتغال در منطقه رونق بخشید و این مسئله در رفع معضل بیکاری منطقه تاثیر بسزایی دارد.

کد خبر: ۱۱۰٬۳۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha