۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۰
نحوه‌ دریافت مجوز فعالیت بورسی در فضای مجازی
مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس تشریح کرد

نحوه‌ دریافت مجوز فعالیت بورسی در فضای مجازی

مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس گفت: دستورالعمل فعالیت در فضای مجازی بازار سرمایه با ارائه مشاور سرمایه گذاری نوع دوم، ابلاغ شد.

به گزارش بازار، میثم فدایی افزود: یکی از معضلاتی که در سال ۹۹ بازار سرمایه با آن مواجه بود، فعالیت افرادهای مختلف و سودجو بود که باعث فریب بسیاری از مردم و ورود آن‌ها به سهام غیر ارزنده می‌شد.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات افراد خبره و با دانش کافی بازار سرمایه که می‌خواستند در فضای مجازی فعالیت کنند اخذ مجوز بود؛ بر همین اساس سازمان بورس دستورالعمل مشاوره سرمایه گذاری نوع دوم را تصویب کرد.

فدایی گفت: این دستورالعمل برای فعالیت در فضای مجازی تدوین شد که با حداقل ها، رویکردهای تسهیل گرایانه‌ای تدوین کردیم.
وی افزود: یکی از اتفاقات خوبی که در دستورالعمل میزان سرمایه مشاور سرمایه گذاری نوع دوم بود، این است که با ۵۰ میلیون تومان امکان ثبت شرکت مشاروه سرمایه گذاری فراهم شد.

فدایی درباره فرآیند ثبت و تاسیس این نوع نهادهای مالی نیز گفت:در نهادهای مالی موجود، این فرآیند سه مرحله موافقت اصولی، مجوز تاسیس و مجوز فعالیت دارد، اما در فعالیت این شرکت‌ها ما صرفا با موافقت اصولی و مجوز تاسیس که عملا برای فرآیند ثبت شرکت‌ها است مجوز فعالیت صادر می‌کنیم.

مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: در صورتی که مدارک کامل باشد حداکثر دو تا سه ماه مجوز موافقت اصولی صادر می‌شود و در قسمت تاسیس نیز بستگی به اداره ثبت شرکت‌ها دارد.

فدایی تاکید کرد: نکته بعدی درباره تجهیزات مورد نیاز برای ثبت شرکت است که ما در شرکت‌های مشاوره سرمایه گذاری موجود حداقل الزامات را از نظر مکان فیزیکی و نیروی انسانی داریم. اما در مشاوره سرمایه گذاری نوع دوم مکان فیزیکی و محدودیتی نداریم و اگر اداره ثبت شرکت‌ها محل شرکت را قبول کند ما هم می‌پذیریم.

وی بیان کرد: در زمینه نیروی انسانی، الزام بر تعداد نیرویی که در شرکت‌های مشاوره سرمایه گذاری متعارف وجود داشت دیگر نیست و حتی شرکت می‌تواند با نیروی انسانی تعداد کم نیز فعالیت کند.

فدایی درباره فرایند تاسیس شرکت‌ها ادامه داد: در مشاوره سرمایه گذاری نوع دوم، به یک نفر فعال که دارای استاندارد کافی باشد مجوز شرکت صادر و گواهینامه‌های حرفه‌ای که از الزامات است حذف می‌شود ضمن اینکه سوابق تجربی و حرفه‌ای در بازار سرمایه را معادل سازی این گواهینامه کرده ایم.

وی درباره نظارت بر این صندوق گفت: بر همه کانال‌هایی که افراد مشاور سرمایه گذاری نوع دوم ثبت می‌کنند نظارت کافی خواهیم داشت تا در بحث سیگنال دهی نا متعارف وارد نشوند.

فدایی ادامه داد: اخذ مجوز نامحدود است و اگر هر کانالی متخلف باشد مجوز آن لغو می‌شود.

مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار در مورد نحوه شناسایی سایت و کانال‌های دارای مجوز از سازمان بورس گفت: در سایت سازمان بورس، نهادهای مالی تحت نظارت را افشا می‌کنیم و در خصوص مشاوره سرمایه گذاری نوع دوم هم به همین صورت است و اطلاعات در سایت قابل رویت است.

کد خبر: ۱۱۰٬۲۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha