۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۷
دستگاه های متولی آذربایجان غربی برای پیشگیری از وقوع سیلاب آماده باشند
استاندار آذربایجان غربی:

دستگاه های متولی آذربایجان غربی برای پیشگیری از وقوع سیلاب آماده باشند

ارومیه- استاندار آذربایجان غربی گفت: دستگاه های متولی آذربایجان غربی برای پیشگیری از وقوع سیلاب آماده باشند.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدمهدی شهریاری عصر چهارشنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران با اشاره به هشدارهای هواشناسی در استان گفت: تمامی دستگاه های مربوطه باید دست به کار شده و نسبت به این هشدارها آمادگی لازم را داشته باشند.

وی با تاکید بر آمادگی دستگاه های اجرایی و فرمانداران شهرستان ها برای پیشگیری از وقوع سیلاب و کاهش خسارت های احتمالی گفت: نقاط حساس باید فورا شناسایی،لایروبی و ایمن سازی شوند.

شهریاری ادامه داد: فرمانداران با هماهنگی شرکت آب منطقه ای در سریعترین زمان ممکن نسبت به اجرای عملیات لایروبی و ایمن سازی رودخانه ها و نیز جابجایی روستاهای در معرض خطر اقدام کنند.

وی با اشاره به لایروبی ۷۵ کیلومتر از رودخانه های استان در سال گذشته به منظور جلوگیری از خسارت های گسترده گفت: امیدواریم امسال نیز دستگاه های متولی با هماهنگی های لازم، اقدامات موثری در این راستا انجام دهند.

استاندار آذربایجان غربی، از بین رفتن منابع طبیعی و پوشش گیاهی را یکی از دلایل اصلی بروز سیل دانست و گفت: متاسفانه در خصوص صیانت از منابع طبیعی عملکرد مناسبی نداشته ایم که گواه آن تخریب وسیل منابع طبیعی است.

وی با تاکید بر ضرورت انجام راهکارهایی چون تکمیل پل های در دست ساخت و جلوگیری از چرای بی رویه احشام گفت: از سوی دیگر باید با متجاوزین به بستر و حریم رودخانه ها به شدت برخورد شود.

کد خبر: ۱۱٬۰۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha